Bye Bye Brisbane -- East Coast here we come! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu Bye Bye Brisbane -- East Coast here we come! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu

Bye Bye Brisbane -- East Coast here we come!

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

18 November 2010 | Australië, Brisbane

Het is een tijdje geleden dat ik een verhaaltje geschreven heb.. druk druk druk..

Maar na het laatste verhaaltje is er veel veranderd. We hebben inmiddels een campervan gekocht en zijn nu aan het rondreizen langs de oostkust. Maar voordta we dat voor elkaar hadden heeft ons nog een hoop energie gekost :P

Nadat Davey en ik een weekend in Byron bay zijn geweest, wat super gezellig was! Voor het eerst in me leven echt halloween gevierd. Erg grappig om met zombie 's heksen en andere onderaardse wezens in de kroeg te staan, hebben we getracht een camper te kopen.

We hadden echt een super goeie campervan gezien : Harry! Na een proefrit in Harry te hebben gemaakt waren we helemaal enthousiaist en hadden we een deal gemaakt met de eigenaren (dachten we). Wij helemaal blij! Helaas kregen we de volgende dag een bericht dat ze Harry hadden verkocht aan anderen die wel meteen cash geld hadden. Dat was wel ff een flinke tegenvvaller.. Nog langer in Brisbane blijven. Afijn wij hard op zoek naar een nieuwe camper en het leventje in het hostel ging zo z'n gangetje. Na een paar dagen hadden we dan toch een nieuwe camper gevonden. De twee meiden van de camper hadden de camper pas 3 weken terug gekocht en helemaal op laten knappen. Helaas moest een van de 2 terug naar Oostenrijk en nu zijn wij de trotse eigenaar van Bubba!
Bubba is een camper uit 1991 en heeft echt al iets van 310.000 km gelopen maar we zijn er blij mee.

Op zaterdag hadden we een afscheidsfeest met de mensen van ons hostel. Ook ben ik die dag naar mijn eerste echte voetbalwedstrijd geweest!! Brisbane tegen Adelaide echt super gezellig! En daarna wezen stappen in de Valley.

Op maandag nadat we onze trip naar Fraiser Island hebben geboekt dan toch eindelijk op weg naar de oostkust en weg uit brisbane. Pia reisde met ons mee naar Noosa wat onze eerste stop was.

In Noosa hebben we de eerst nacht op een camping geslapen. Omdat de vorige eigenaren niet zoveel in de camper hebben geslapen zat er geen matras in maar alleen de stoelen die plat geklapt kunnen worden. Na 1 nacht belsoten we om een matras te scoren. Wij een dagje shoppen bij alle tweedehands winkels in Noosa en helemaal gelukkig met onze aankopen!

Die avond besloten we ook maar om niet op een camping te gaan staan maar voor het iets minder comfortabele wild kamperen te gaan.!
Dus na het avondeten met Pia zijn we naar het strand gereden en bij een openbaar toilet onze camper neergezet! Na een wandeling op het strand in het donker, telfeoontje naar vaders met advies over de auto en een toiletbezoek met erg veel gekko's en andere vieze beesten, waren we zover om te slapen.
Liggen we rustig in onze camper horen we wat geluiden aan de buitenkant van de camper. Davey mijn held: '' Maris ik ben toch blij dat ik dit niet alleen doe''

Maargoed we hebben de nacht overleefd. Om half 7 wakker zodat de boswachter ons niet pakt. Is een boete van 500 dollar wild kamperen.

Overdag zijn we naar het national park geweest in Noosa! Was echt super mooi. Aan het einde van de middag zijn we naar Hervey bay gereden. Want vanaf Hervey bay gaan we op een driedaagse trip naar Fraiser Island!

Na een korte nacht, op uiteindelijk toch een camping, zaten we om half 8 in de bus naar Fraiser Island.
Iedereen had ons verteld dat de groep waarmee je reist erg belangrijk is of het leuk wordt of niet. Nou wij stapten de bus in en keken rond: de gemiddelde leeftijd was 64! De moed zonk ons even in de schoenen. Maar nadat we op het eiland waren en iedereen van onze reisorganisatie Cooldingos bij elkaar stond viel het alles mee! En was was de gemiddelde leeftijd van de groep 24! Thank God!

We hadden een guided tour dus dat betekent dat we met een groep van 30 man in een 4x4 bus over het eiland gaan. Die 4x4 is ook echt wel nodig en de ritjes over het eiland zijn echt ongeloofelijk hobbelig! Niet normaal!Vast gesnoerd in de gordels hobbelen we door de regenwouden van het eiland onder het genot van ACDC muziek!

De eerste dag hadden we Emily als gids. Was erg gezellig. We zijn eerst naar een meertje gereden was mooi om te zien. Helaas bleek dat toen we terug kwamen de bus kapot was en moesten we wachten op de monteur. Daarna zijn we naar een gedeelte regenwoud gelopen en hebben een tocht van 30 minuten gemaakt. Vervolgens zijn we naar Lake McKenzie gegaan wat iedereen die naar Fraiser Island is geweest kent. Het is echt super mooi en het water is ongeloofelijk helder! Ook het zand is wit en super fijn!
Nadat we daar een tijdje hebben gerelaxed hadden we theepauze! Heerlijk muffins en andere ongezonde chocolade dingen! Ik ga zo dik worden hier!

Vervolgens naar ons hostel gereden. Waar Davey en ik een 4 persoonskamer met ze tweeen deelde. Na twee dagen zonder douche was het wel weer even lekker om te douchen. daar naar de cooldingo bar om te eten en daarna wat te drinken! Helaas was de bar niet zo levendig en na een tijdje met mensen uit de groep hebben gepraat zijn we vroeg naar bed gegaan!

Volgende dag 7:00 ging de wekker weer! Vandaag hadden we Peter als gids omdat Emily haar rib gebroken had. Peter leeft al 15 jaar op het eiland ( er wonen maar 200 mensen op het eiland) en is fotograaf. Hij heeft ook een rapportage gemaakt voor National Geografic!Echt een heel aardig en gezellige gids. Veel gelachen. Vandaag werd een strand dag! veel dingen aan het strand zien.

We begonnen de dag met een scheepswrak bekijken maar voordat we daar waren stopten we bij 2 vliegtuigjes waarvan de piloten een praatje deden in de bus! Voor 70 dollar kon je het eiland rondvliegen. Wie er mee ging. Na 10 seconden erover nagedacht te hebben besloten Davey en ik het te doen! Echt super gaaf!! Zo cool ook omdat het zo onverwachts was.

Daarna naar het wrak. Vervolgens naar soort natuurlijke bubbelbaden. Helaas zaten er in de zee teveel rode algen en was het niet veilig om te zwemmen. Zijn naar een ander strand gegaan en daar heerlijk gezwommen en gelunched.

Vervolgens een grote rots op geklommen met de hele groep en daar een half uur gezeten om dieren te spotten. We hebben haaien, schilpadden en rogen gezien. Echt te gaaf! Als afsluiter gingen we naar een soort meertje dat berg afwaards loopt. Het water is zuiver bronwater en kon je drinken als je wilde. Tijden de theepauze leerde Peter ons dat een bepaald soort vliegen die heel veel op het eiland voorkomt honing met zich mee draagt. Je moet de vlieg dan kapot knijpen en er komt dan een bolletje super lekkere honing uit. Dit is vanaf nu Davey zijn nieuwe hobby geworden. In de avond zijn we met een aantal van de groep een drankspelletje gaan spelen was erg gezellig. 1 van de jongens van de groep Nacho had het plan om naar een National Park in de buurt van Hervey bay te gaan. Maar hij zocht nog iemand om mee te gaan. Omdat Davey al andere bezigheden had in Hervey bay stelde ik Nacho voor om met Bubba daarheen te rijden!

Op de derde dag hadden we weer een andere gids. We zijn naar een meer geweest tussen de zandduinen. In dit meerzwommen echt enorme meervallen en schilpadden. Super cool! Daarna moesten we zon 40 minuten lopen / ploeteren om weer bij de bus te komen. Daarna zijn we gaan lunchen in een restaurant en naar een meer geweest! Daarna terug naar Hervey Bay

Die nacht in een hostel geslapen. De volgende dag samen met Nacho naar het National Park. Ze hadden gezegd dat het ongeveer 3 a 4 uur rijden was. Nou dat was het niet! Het bleek 9 uur rijden te zijn en na een belletje naar Davey besloten we een nachtje langer weg te blijven omdat we het anders niet zouden redden qua rijden. Het was veel rijden maar erg gezellig, onderweg ook een aantal afrika flashbacks gehad. Koeien die op de weg lopen, onverharde wegen.

Na uiteindelijk een dag rijden, een nacht op een camping en nog een paar uur rijden kwamen we bij het National park aan!Daar zagen we kangaroes en het park/ meer was echt super mooi! Zeker geen spijt van. Het was een meer tussen ontzettend hoge mergelwanden.

Na een aantal uurtjes daar te zijn geweest zijn we weer terug gereden. De nacht hadden we op een camping doorgebracht in een klein dorpje. In dat dorpje zijn we naar de kroeg geweest! We waren de enige 2 mensen! Erg grappig. Wel gezellig met de barvrouw gepraat.

De volgende dag verder gereden en heb ik Nacho op de bus naar Brisbane gezet en vervolgens Davey opgehaald. We zijn doorgereden naar Rockhampton en vervolgens weer door naar Mackay!

Nu gaan we verder naar een National Park om vogelbekdieren te zien! Heb er zin in !

Liefs Mariska

• 18 November 2010 - 08:46

Richelle:

Wat een verhaal weer..!! Echt super leuk om weer even te lezen wat jij allemaal meemaakt.. Hier gaat het leven gewoon zijn gangetje.. De foto's zijn ook erg leuk geworden.. Vooral natuurlijk die kikker..!! Echt super gave kleur..! Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verhaal..!

Dikke kus

• 18 November 2010 - 09:22

Mirjam:

Wauw zo super vet!! :)
    Ben maar wordt steeds jaloerser! Wat mooi die foto's ook!
    Geniet!!

xx

• 18 November 2010 - 18:41

Anika:

heeij zussie

leuk om te horen dat je daar zo geniet .. zoals altijd weer met veel verschillende mensen ;) heel veel plezier nog !!

kuss

• 18 November 2010 - 21:03

Gwen:

Leuk weer ff een verhaal!! Klinkt geweldig.... Hier aan de scriptie begonnen! :D
    xxx

• 21 November 2010 - 21:22

Annelies:

Wat een top reis ben je aan het maken! Genietse, ik kijk uit naar je volgende bericht! Ik ben inmiddels in t AMC begonnen, pittig maar leuk. X

• 24 November 2010 - 17:29

Diana:

Geweldig zeg...... ik heb meteen zin in een camper
    nog on wijs veel plezier