Laatste dagen met Bubba snik! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu Laatste dagen met Bubba snik! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu

Laatste dagen met Bubba snik!

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

02 Januari 2011 | Australië, Sydney

Gelukkig Nieuwjaar iedereen!!

Bij mijn laatste verhaaltje was ik nog in Adelaide! Vanaf Adelaide zijn we richting Melbourne gaan rijden. waren mooie stukken om te rijden. We zijn eerst naar de Grampians gegaan omdat een vriendin van ons zei dat we daar echt heen moesten.. Nou vooruit wij daar heen.. Nou het was de moeite waard! Echt zulke mooie uitzichten en watervallen! Afijn daarna via de great oceans road naar Melbourne! Helaas was het echt bitterkoud aan begin van de dag dus alle bezienswaardigheden hebben wij in een oogoplsag gezien.. foto schieten ff kijken, koud he zullen we maar weer naar de auto, goed plan. Gelukkig werd het voordat we bij DE attractie van de great oceans road: the twelve apostles,aankwamen wel beter weer! was erg mooi en Davey vond het ook superleuk om langs de stijle rotswanden te rijden.. wat soms voor mij ietwat zenuwslopend was maargoed we hebben het overleefd!

Daarna zijn we bijna 2 weken in Melbourne geweest waarbij we vrij weinig tot niets gedaan hebben.. We hebben vooral veel gefeest, gedronken en weinig geslapen. We zijn nog wel 1 dag naar de botanical garden geweest wat dan wel weer erg mooi was. Verder hebben we kerst gevierd op het strand van Melbourne! Weer eens wat anders he, met het hele hostel lekker bbqen, veel drinken en veel lol hebben! Rare maar wel erg gezellige kerst.

Na Melbourna zijn we met nog 2 meiden in onze auto richting Sydney gegaan! Waarbij we de eerst nacht in een National Park wilde slapen omdat we het meest zuidelijkste puntje wilde bekijken. Helaas was de camping volgeboekt en hebben we geprobeerd op een parkeerplaats bij een strandje te slapen. Helaas kwamen na 20 minuten de rangers al en werden we eruit gekickt.. gelukkig zonder boete! De volgende dag toch niet echt de puff om een hele wandeling te gaan maken. Ik was nog niet helemaal beter ( ben na Kerst 2 dagen ziek geweest) Dus maar gewoon verder gereden richting Sydney!
onderweg nogmaals een nacht wild gekampeerd! Erg stressvol want er stond op een gegeven politie bij het strand omdat er een paar jongens problemen hadden.. gelukkig zeiden ze niets en konden we blijven staan. De andere optie was namelijk op een berg ergens bij een verlaten scoutingcamp onze tent neer zetten.. maar dat vonden we echt te griezelig.. Echt het beeld van alle horrostories komen daar naar boven!

We hebben een camping geboekt dicht bij Sydney in Karoomba waar we nu met bubba slapen! Oudjaarsdag zijn we om uurtje of half 11 met de trein richting Sydney gegaan.. 2uur in die trein maargoed je moet er wat voor over hebben! We hadden afgesproken met een vriendin die we kende van melbourne en zij zat naast the Harbour bridge! Perfect dus.. Wij daar heen eerst onderweg een pul overheerlijk duits bier gedronken.
Vervolgens de middag in de zon gerelaxed bij de harbour brug! Was wel gezellig maar lang wachten! Aan het begin van de avond was er een luchtshow met een vliegtuig, leuk om te zien. Om 9 uur was het kindervuurwerk, nou dit vonden wij ook al erg indrukwekkend! Naarmate het dicht bij 12 uur werd werd het steeds drukker echt zoveel mensen! Het vuurwerk om 12 uur was echt spektaculair! En het hele gevoel van in Sydney zijn met Dave, zoveel mensen zoveel sfeer was echt een bijzonder gevoel en echt super leuk!
Nadat het vuurwerk was afgelopen zijn we richtinh darling harbour gelopen omdat we daar een feestje hadden! Een gemaskerd feestje waar we kaartje voor hadden gekocht! Echt super leuk samen met nog een aantal Nederlanders die we van Adelaide en Brisbane kenden!
Om half 6 richitng mac donalds gegaan voor een ontbijtje.
Toen richting trein waar we nog 1,5 uur moesten wachten voor de trein ging. Deze uren hebben we al slapend op de betonnen vloer doorgebracht, nouja slapen is een groot woord!

Om half 12 niewjaarsdag waren we weer terug op de camping waar het zo n 30 graden was, in bubba rond het kookpunt wat dus betekende dat slapen er niet echt in zat.. De dag doorgebracht hangend in de schaduw! Was blij dat het avond was en na een uur of 34 lekker me bedje in kon!

Vandaag zijn we bezig bubba op te lappen om hem hopelijk morgen te verkopen! Zal wel raar zijn als we geen camper meer hebben.. Heb net me backpack in staan pakken! Wat een hel! Heb in de tussentijd 6 paar schoenen erbij gekocht( schoenentic)en dat merk je toch wel samen met alle andere kleding die aangeschaft is! Maargoed we zien wel morgen trekken we in een hostel in Sydney om daar 3 weken te blijven! Wordt vast erg leuk!!

xx Mariska

• 02 Januari 2011 - 10:37

Carla:

hoi mariska,

Allereerst natuurlijk een heel goed 2011 toegewenst. De jaarwisseling verloopt in Sydney dus wel wat anders dan in de Purmer (of amsterdam-noord). Feestbeest ! En die schoenentic, ach ja, die zit in de familie. Voor een leuk hakje is altijd wel weer een gaatje te vinden. Nog een goede tijd verder.

liefs carla

• 02 Januari 2011 - 19:22

Richelle:

Heej maris..

Ook nu weer mooie en leuke foto's, vooral die van Davey met jouw jurkje aan..! Dies de BOM.. ;) En natuurlijk nog een gelukkig nieuwjaar.. Zie je zondag moppie..!!

Dikke kus

• 04 Januari 2011 - 08:46

Rene Bogaarts:

Dag Mariska,
    wat een druk leven, zeg, down under! Nog veel plezier een goed 2011 en tot over vijftig dagen.
    groetjes
    rene

• 04 Januari 2011 - 09:58

Gwen:

Lieverd! Eindelijk weer een verhaaltje! Klinkt super allemaal....
    Geniet ervan nog, aftellen begint alweer bijna!
    xxxx

• 05 Januari 2011 - 21:38

Rene:

Mariska,
    verwarring over ophalen oud papier. Waarom is het 7 en niet 14 januari? Mail me maar op bogaarts@quicknet.nl of sms naar 0031643023999. Je ziet, we kunnen je niet missen. Tot gauw,
    rene