Outback! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu Outback! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu

Outback!

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

08 December 2010 | Australië, Adelaide

Yess ik heb het overleeft! Een week lang met davey in een auto, 5000 km verder en een helse tocht bij Kings Canyon!

Vanuit Cairns zijn davey en ik op weg gegaan naar de outback! In 4 dagen zijn we naar Alice Springs gereden. Dit was een lange maar super mooie weg! The outback is echt zo een mooie omgeving. Onderweg veel dieren gezien, de meeste dood helaas. Vooral kangaroe s, vogels en hagedissen zijn vaak slachtoffers die dood langs de kant van de weg liggen. Zelf houden we de score bij aan de zijkant van bubba! Staan nu inmiddels al 8 streepjes die staan voor vogels, hagedissen en een konijn.

ONderweg sliepen we in dorpjes nouja dorpjes gehuchten. Het enige wat daar staat is een benzinestation, hotel/restuarant/camping en dat is het. En dan heb je weer 300 km niets.. Zoals je begrijpt is het vrij belangrijk om in elk plaatsje te tanken. Dit hadden een paar chinezen die we onderweg tegen kwamen niet begrepen en stonden dus zonder benzine.. Maar gelukkig daar waren reddende engelen Davey en Mariska met hun jerrycan met benzine!Ook weer een goede daad gedaan, wel inruil voor geld natuurlijk maar pietlut die daar oplet. En na de 10 l die we gegeven hebben startte hij alsnog niet maargoed. Wij hebben gedaan wat we konden en zijn snel weg gereden voordat ze moeilijke vragen gingen stellen!

Laatste camping voordat we in Alice springs aankwamen was in Wycliff en dat is de UFO hoofdstad van Australie,, Jajaj hebben we dat even mooi mee kunnen pakken. Helaas geen ufo gezien wel een ontzettend mooie sterrenhemel.

Alice Springs was echt hemel op aarde vergeleken bij de outback! Geen vliegen, mieren en enge spinnen in en rondom je camper maar een gewoon bed met airco! Helaas hebben ze wle erg veel aboriginal mensen daar die voor nogal wat probelemen zorgen. Alcohol is een groot probleem helaas en ook werkeloosheid maakt het niet makkelijker. Nu kan ik me daar niet zo heel erg druk over maken maar helaas hebben als gevolg daarvan ingebroken in onze lieve Bubba!

Ik werk wakker gemaakt met de mededeling dat bubba gewond was geraakt! AL davey zijn kleding lag over het grasveld en zo ook de inhoud van de coolbox. Helaas konden ze deze spullen er niet uit krijgen zonder het raam kapot te slaan!

Dus wij met een met diepvrieszakken geplakt raam( kan je echt niets door zien) verder richting uluru rock en Kings Canyon. Gelukkig maar dat er in the outback geen kruispunten zijn en alleen maar lange rechte wegen.

Kings Canyon was echt geweldig! We hebben de lange klim gedaan dit was een moderate tot moeilijke route. Nou dat hebben we geweten! Wat een klim, niet normaal! Echt heftig maargoed wel lekker voor de lijn. Wat ik wel kan gebruiken want maanden lang veel drinken, eten en weinig bewegen maakt me niet fitter en helaas ook niet slanker!
Maar eht was het zeker waard! Wat een uitzicht!

Nadat we weer bijgekomen waren van de klim zijn er verder gegaan richitng Uluru Rock! Tijdens een bezoekje aan de supermarkt hebben we bubba s lichten aan laten staan, wat de accu niet leuk vond. Maar met hulp van een stel franzen en startkabels hebben we em weer aan de praat gekregen. Je maakt nog eens wat mee met zon camper!
Daarna bij Uluru rock gekookt met een zonsondergang! Was erg cool!

Volgende dag wilde we ( lees Davey) de zonsopgang zien! Maar toen de wekker om 5 uur ging toch besloten dat het te bewolkt was en ons weer omgedraaid! Daarna om 8 uur een rondleiding gedaan bij de uluru rock en toen weer gaan rijden.

Op dit moment zijn we in Adelaide en enigzins uitgeput van the outback! Bubba is op dit moment bij de garage voor een nieuwe ruit want in de stad rijden zonder zicht naar links is verre van ideaal. Ook het constante geluid van klapperend plastic als we op de snelweg rijden begint beetje te irriteren. Ook als het een beetje hard waait heeft Bubba moeite om harder dan 100km/h te rijden!
We blijven hier nu een paar dagen en gaan dan the great oceans road doen richting melbourne! Heb er zin in. Nu eerst maar eens me eerst glas goon sinds een week leeg drinken! Wordt een leuke avond!

Liefs

• 08 December 2010 - 10:07

Michelle:

Wat heb je toch weer veel meegemaakt, en wat een prachtige naam voor een camper: Bubba..

Haha we wilde beide avontuur, en dat krijgen we nu ook dubbel en dwars.. Jammer dat het op dit moment niet samen is ;)
    Ik heb echt super veel zin in Bali waar we elkaar al over 66 dagen treffen.. Ik kijk er echt naar uit en zal binnenkort even mijn vliegtuig boeken.. Misschien kom ik donderdag 10 februari al wel maar ik zal even kijken wat de opties zijn en wat het goedkoopste is!!

Mis je! Liefs Mies

• 23 December 2010 - 11:48

Tineke:

Hoi Mariska,

Het was weer genieten van je verhaal en van de prachtige foto's! Vreemd hoor om jullie zo in zomeroutfit op de foto te zien, terwijl hier de oren van je hoofd vriezen.
    Vanuit onze besneeuwde Purmer wensen wij je "sfeervolle" kerstdagen en vooral een spetterende jaarwisseling en een heel gelukkig 2011.

Henk, Tineke, Lucas en Maaike