Goodbye Australie welkom Paradijs! - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu Goodbye Australie welkom Paradijs! - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu

Goodbye Australie welkom Paradijs!

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

14 Februari 2011 | Indonesië, Lombok

Vanuit het zweterige Lombok, Indonesie dan een van mijn laatste reisverslagen!

Na mijn laatste reisverslag zijn Davey en ik met een gehuurde wicked camper op roadtrip gegaan! We zijn richting het zuiden gegaan. Eigelijk mocht dit niet met onze camper maar omdat er aan de westkust een cycloon aan land zou komen mochten we hier wel heen! We zijn naar Esperance geweest wat echt een super mooi plaatstje was! Echt super super witte stranden en mega blauw water! zo gaaf! Vanuit daar zijn we gaan terug rijden waarbij we in de nacht wildkampeerde langs de weg! Sorry mam! Ook hebben we een bezoekje gebracht aan een soort boomtoppenpad waarbij je tussen gigantische bomen loopt! Was wel aardig maar je merkt wel dat we na zo lang reizen niet zo snel meer onder de indruk zijn! Daarna hebben we een nacht op een camping geslapen omdat ik na 3 dagen niet douchen toch wel weer naar een douche verlangde.! Veder hebben we op de roadtrip nog lekker gezond en in de ocean gezwommen!

Ook zijn we nog op een kanoetripje geweest wat super leuk was! Eindelijk weer een beetje beweging!

De laatste dagen in Perth waren gezellig en hebben we eigenlijk vrij weinig gedaan.

Toen op weg naar Indonesie! Onze vlucht ging via Hong Kong, ja erg onlogisch dat weten we maar ja het was niet anders! De manager van het hostel bracht ons naar het vliegveld.. vraagt nog zijn jullie niets vergeten. nee niets vergeten.. tot ik halverwege de weg naar het vliegveld me opeens niet meer kon herrineren waar me portomonnee was! Nergens te vinden.. Mensen in het hostel gebeld! Die overal te zoeken maar ik kon me niet meer herrineren waar ik em gelaten had! Na lang zoeken eindelijke gevonden.. had em onder me bed laten liggen! Gelukkig waren 2 jongens zo vriendelijk om me portmonnee naar het vliegveld te komen brengen zodat we niet heen en weer hoefde te rijden... Davey stond echt op het punt om me te vermoorden maar alles en iedereen is heel aangekomen in Indonesie!

We vlogen naar Bali waar we de eerste 2 nachten in een redelijk relax huisje zaten! Het was wel weer even wennen hier, alles weer zo arm en dat na 4 maanden Australie! Het is een beetje te vergelijken met waar we in China hebben gezeten! De eerste nacht zijn we vroeg gaan slapen omdat we redelijk kapot waren. Dag 2 hebben we een scooter gehuurd want dat is hier het beste vervoermiddel! Wel doodeng want de straten zijn mega druk, chaotisch en iedereen rijdt hard. Maar wel leuk! We hebben de eerste dag met Jochem gemeet een vriend vanuit Australie en in de avond zijn we wat gaan drinken en wat Indonesische specialiteiten geprobeerd met Jochem en Clarissa ook een vriendin uit down under!.

De volgende dag moesten we uitchecken en zijn we via jochem in een super luxe resort terecht gekomen met zwembaden aan het strand en super service! De dag hebben we beetje rond gehangen in Kuta en gewacht tot het zover was dat ik Michelle van het vliegveld kon halen!! Spannend!! Was echt weer super leuk om haar te zien! In de avond zijn we gaan stappen in Kuta met een hele groep wat erg gezellig was en met gratis drank dus was een heftig avondje!

Volgende dag beetje een niets dag waarin we afscheid genomen hebben van Clarissa enz want die gingen weer terug naar Australie!

Op zaterdag hebben we geprobeerd om richting lombok te reizen! Echter was dit niet meer mogelijk omdat we te laat waren en hebben we nog een nacht in Kuta geslapen! Super harde onweer in de nacht! Alledrie hadden we mega slecht geslapen en we moesten er al om 4:45 uit!! Ik kan me niet meer herrinneren wanneer ik er voor het laatst zo vroeg uit ben geweest! Pf dacht dat dit vakantie was!
Na een helse boottocht van 6 uur en 10 uur later zijn we op lombok aangekomen! We hebben echt een super super mooie villa en vandaag zijn we met de scooter over het eiland geweest naar een waterval! Wat een paradijs het is hier echt zoooo mooi! Morgen zijn we ook nog hier op het eiland en daarna vertrekken we naar Gili waar we gaan snorkelen! Heb er zoveel zin in!

Daarna vertrekken we weer naar Bali voor het weekend en dan alweer naar huis! Echt zo snel al!

Liefs Mariska

  • 14 Februari 2011 - 10:36

    Michelle:

    En wat is het toch weer geweldig dat wij herenigd zijn in het paradijs!! I love it..

  • 14 Februari 2011 - 11:45

    Jolanda:

    Hey Mariska,
    Klinkt weer top.
    Ben erg benieuwd naar je verhalen buiten de blog!
    Als je weer beetje ingeburgerd bent spreken we een keertje af!
    Geniet nog even
    Liefs Jolanda

  • 14 Februari 2011 - 13:53

    Diana:

    Wat een reis weer zeg....kan niemand jullie meer afpakken. zo'n wicked camper zou ik trouwens in het dagelijks leven wel willen.
    ik dacht nog..... zal je met al die ervaringen ook veranderd zijn....
    maar nee, gelukkig heb je weer zoals altijd iedereen op de toppen van hun zenuwen gebracht met een deadline (deze keer in vorm van portemonnee)
    ik voelde na dit verhaal met Davey mee.
    en dan nu alweer de laatste week, tot gauw en nog effies veel plezier

  • 14 Februari 2011 - 21:20

    Gwen:

    Heerlijk verhaal weer!!
    Ik ben er zeker bij he dinsdag, weet niet of ik dat al gemeld had!
    Geniet nog ffies, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Lombok

Down Under

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2011

Allerlaatste reisverslag

14 Februari 2011

Goodbye Australie welkom Paradijs!

27 Januari 2011

Aussie aussie aussie oi oi oi

02 Januari 2011

Laatste dagen met Bubba snik!

08 December 2010

Outback!
Mariska

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 42588

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 22 December 2014

Backpacken Midden Amerika

25 Augustus 2013 - 01 September 2014

One Happy Island Aruba!

30 September 2010 - 23 Februari 2011

Down Under

29 Januari 2008 - 08 Juli 2008

Stage Botswana

Landen bezocht: