Brisbane-Byron Bay: Feesten hippies en strand - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu Brisbane-Byron Bay: Feesten hippies en strand - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu

Brisbane-Byron Bay: Feesten hippies en strand

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

28 Oktober 2010 | Australië, Brisbane

Jaa het is dan weer zover.. Tijd voor een nieuw verhaaltje van Mariska.

Nadat Davey en ik 2 weken geleden zijn vertrokken uit Hong Kong hebben we al weer heel wat meegemaakt. Het begon al op het moment zelf dat we arriveerden in Aussie zelf. Alles was prima geregeld op het vliegveld er stond een transferbusje te wachten. De reservering was gemaakt dus prima allemaal. Tot dat we erachter kwamen dat het adres dat opgegeven was aan het transferbusje niet overeenkwam met het adres waar ons Hostel zou zijn. Dus wij op de gok er maar bij het eerste hostel uit gegaan..

Bleek dat er geen reservering was voor ons maar na een belletje naar Nederland en lief lachen naar de nachtbewaker kregen we een kamer.
Onder dit hostel zit ook een kroeg/bar. De Down Under bar.
Davey en ik zijn om 1 uur in de nacht daar aangekomen om half 2 stonden we te partyen in de Down Under bar. Was een erg geslaagde avond ;)

Na 3 uurtjes geslapen te hebben werden we om 10 uur uit ons bed geklopt met de mededeling dat we zo snel mogelijk onze spullen moesten pakken en dat we met de taxi naar het andere hostel moesten.. Vette choas maargoed.

Wij met de tax naar woodduck hostel. Daar zijn we super vriendelijk ontvangen en hebben we ook heel veel uitleg gehad over werk, bankzaken, verzekering dat soort dingen.
Die avond niet uit geweest en even rustig aan gedaan. Vroeg naar bed, helaas slapen we op dorm rooms en delen we met 8 mensen de kamer. De eerste nacht met 8 mensen op een kamer in australie was dan ook een bevestiging van het beeld dat men heeft over het prty leven in australie.

De dag erna zijn we naar de bank geweest om zaken te regelen met de manager Chris en nog een duitse jongen. Het stikt hier van de duitsers echt niet normaal. 80 % van de mensen in het Hostel is duits.
Afijn verder overdag niet zo heel veel bijzonders.

In het hostel is er 1 grote gedeelde kamer/keuken. In de avond zit iedereen hier te drinken, tv kijken en (drank) kaartspelletjes te spelen. Erg gezellig en je leert veel mensen kennen. Rond een uur of 11 is er dan ook altijd wel een groep die uit gaat dus meestal vertrekken we vanaf het hostel met een groep van 10 man of meer. Erg gezellig. Zo ook deze avond weer naar de Down Under bar. Dit is echt the place to be voor backpackers. Er is elke dag wel een feestje. Wet t-shirt competition, ladys night etc.
Die avond ook weer een zeer vermakelijk avond gehad ;)

Toen davey en ik de reis boekten hadden we ook een packet geboekt waarbij we een trip naar de zoo zouden doen. Dit was dus op Vrijdag. Na 3 uur slaap, op staan om half 8,een vette kater en een uur in een gammel busje zitten hadden we hier totaal geen spijt van..
Toch was het zeker wel de moeite waard. Is echt een mooi park en heel erg gericht op onderwijs en mileuverbetering. De bekende croc show was leuk om te zien. Wat ik het leukste vond is dat we een koala en een kangaroo konden aaien.!! Echt super gaaf. vooral de kangaroos zijn super zacht.
In 3 uur tijd hadden we de zoo wel gezien maar helaas moesten we toen nog 2 uur lang wachten op ons busje om ons terug te brengen. Dus half slapend, hangend op bankjes in de zoo hebben we deze tijd vol weten te brengen. In de avond onze kater weer weg gedronken met wat nieuwe Coom.

Iedereen die naar Australie gaat kent Coom. Dit is vrij ranzige wijn uit pak. De reden dat iedereen het drinkt is dat je voor 4 liter 12 dollar betaalt. Voor alle drank betaal je in Australie echt ontzettend veel! een biertje in de kroeg kost je zo 5 euro echt niet relax. Daarom is voordrinken hier ook de grootste bezigheid in de avond.

De rest van de week hebben we beetje doorgebracht met drinken, feesten, slapen en op het strandje van South Bank liggen. Het weer is hier rond de 25 graden en wordt steeds warmer dus dat is wel lekker.

Ook zijn Davey en ik op zoek gegaan naar een Campervan. Nu hebben we er eentje gevonden die aan onze wensen voldoet alleen,,, Is die Camper in Bundaberg, zo n 7 uur rijden van hier. De eigenaars van deze camper komen echter op 2 November naar Brisbane. Dus daar gaan we op wachten.

Omdat ik Brisbane een beetje saai vind worden, je kunt hier namelijk niet zo heel veel zien. Heb ik besloten om een tripje te gaan doen naar Byron Bay. Dit is een hippy dorp aan de ocean en maar 2 uur rijden van hier.
In Byron Bay lopen super veel mensen op blote voeten. Je hebt hier zelfs bordjes in de kroeg met: Na 8 pm graag schoenen dragen. Veel mensen met dreadlocks, hippy kleren, veel wiet en veel alternatieve dingen.

Dus vorige week donderdag ben ik daar heen gegaan in me eentje. Wel even wennen om alleen te reizen maar ging prima!

Ik sliep daar in het Aquarius hostel echt een super relax hostel. Iedereen staat redelijk vroeg op, gaat dan surfen beetje hangen nog beetje surfen en dan in de avond drinken en feesten.

Ik heb zelf 1 dag gesurfd en het was wel weer even wennen maar wel leuk. Ben nu nog steeds bont en blauw maar met vallen en opstaan moet je het leren.

Ik heb echt super veel mensen ontmoet daar en super leuke tijd gehad. Op maandag avond ben ik samen met Cathy naar de vuurtoren geweest. echt een super mooi uitzicht, nadat we half dood zijn gegaan tijdens de klim naar boven. Maargoed het was het waard.

Ik ben 1 avond naar een optreden van een reggae band geweest, was erg leuk. Verder eindigen de meeste avonden in Byron Bay in de Cheecky Monkeys. Dit is een restaurant en bar. De tafels waar je overdag aan eet zijn s nachts de danspodia's. Wel een grappige tent.

Na 5 dagen in Byron ben ik weer terug gegaan naar Brisbane. Super leuk om iedereen in het hostel weer te zien. Omdat Davey en ik daar al best lang verblijven voelt het echt als thuis komen. Maar toch blijft Brissy een beetje saai en daarom heb ik besloten om het weekend weer even terug te gaan naar Byron. Dit maal met Davey..

Nou dit zijn de verhalen die ik dus de laatste weken heb meegemaakt. Ik heb het hier super naar me zin en kan niet wachten tot Dave en ik gaan rondtrekken met onze campervan.!!

Liefs en See ya!

• 28 Oktober 2010 - 07:30

Lonneke:

Hé maris!

Klinkt als party, party, party en een paar tripjes. You go girl! haha. Heel veel plezier daarzo!

Liefs Lon

• 28 Oktober 2010 - 09:25

Richellee:

He meis..!!

Leuk om weer wat van je te lezen..! Ben blij dat je het naar je zin hebt en dat je solotrip ook goed is verlopen.. Wel heel erg mooie foto's ook, vooral van dat strand echt super mooi..! Heel veel plezier en we zien elkaar waarschijnlijk met sinterklazen..;)

Dikke kus

• 28 Oktober 2010 - 20:05

Mark:

Ja, de zoo van Crikey Steve Irwin ben ik ook geweest. Had je tijdens die show nog een 'act' waarbij wat mensen in het publiek beet werden genomen? Was ik er toen één van haha (A).
    Leuk om te belevenissen te lezen, sommige dingen klinken me bekend in de oren. Jullie gingen ook nog naar Sydney toch? Daar is midden 20 een prachtige temperatuur (dan doe je tenminste nog wat ;))

Heel veel plezier natuurlijk nog!

Groetjes
    Mark

• 31 Oktober 2010 - 17:06

Marene:

Heey Maris!
    Leuk om je verhalen te lezen, mooi dat je het zo leuk hebt!
    Geniet van alles wat je verder nog gaat doen en zien!
    Kus Marene