Skydiven, snorkelen en duiken,!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu Skydiven, snorkelen en duiken,!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu

Skydiven, snorkelen en duiken,!!

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

29 November 2010 | Australië, Cairns

Dag luitjes,

Hier nog even een verhaaltje voor Dave een ik de outback in trekken.. Jottum vanaf morgen 2500 km rijden om naar uluru rock te gaan!! Zeker met de temperaturen van hier.. 30 graden of warmer..

Maargoed afgelopen week zijn davey en ik naar Airlie beach geweest.. Daar hebben we twee dagen beetje gerelaxed.. Beetje uitgaan en uitslapen voorzover dat gaat in een camper met 25 graden.. Ook stonden we op een camping met ontzetten veel kaketoe s en mango bomen... Nu gooien die kaketoe s die mango s uit de bomen en is het op de camping een soort bommenveld. Daarnaast maken ze ook nog ontzetten veel herrie die vogels dus echt relax is het niet maargoed.. Het leven van een backpaker is hard soms ;)

Vanuit airlie beach zijn we 2 dagen en 2 nachten op een tripje gegaan naar de whitsunday.s Echt super mooi daar.. Davey en ik hebben daar onze eerste duik gedaan! Echt indrukwekkend om dat te doen.. MAar ook het snorkelen was erg leuk. Zeker op de tweede dag..

Tijden deze dagen verbleven we op een boot alleen sliepen we op een verlaten eiland waar alleen ons hostel stond.. Wel bijzonder en mooi.. ONtbijten deden we ook op de boot.. Helaas was dit voor davey niet zo een succes de eerste ochtend.. OMdat de zee nogal ruig was werd er gewacht met varen todat iedereen zijn ontbijt op had zodat mensen niet zo misselijk zouden zijn.. Nu voor davey maakte het niet zoveel uit.. Na een kwartiertje varen kwam dat ontbijt er al weer uit.. De dag verder was heel gaaf.. We hebben roggen en kleine haaien gezien van meter afstand..

Na deze twee dagen zijn we verder gereden naar Cairns.. Hier slapen we in een hostel omdat we daar kaartjes voor hadden gekregen en omdat het ook wel even lekker is om uit te kunnen slapen en niet je bed uit gebrand te worden..

De eerste dag zijn we naar een reisbureau gegaan om voor davey een bungeejump te regelen. dit kon al meteen die middag.. Het was een spring van 50 meter.. Was erg grappig om mijn held davey toch wel een beetje bang te zien zijn op het randje van de afsprong.. Foto s volgen. De volgende dag zijn we gaan skydiven!! Echt zooo gaaf.. we moesten eerst met een busje 2 uur rijden om naar missionbeacht te gaan om daar te springen.. Je land op het strand echt gaaf.. De spring is van 14000 ft wat ongeveer 4 km hoog is... Ik was echt super bang.. doodeng vond ik het. Zeker het moment waarop je op de rand van het vliegtuigje moet gaan zitten.. MAar toen we eenmaal sprongen was het echt super gaaf.. OOk zooo mooi om boven het great barrier reef te zweven. Echt een super ervaring.. Verder zijn we in Cairns beetje aan het relaxen. We moeten weer wat nieuwe energie op doen om weer verder te gaan.. Beetje reismoe..

Vandaag ben ik op een snorkel trip gegaan.. De vissen op de whitsundays vielen we namelijk erg tegen. Zeker vergeleken met egypte.. Maar vandaag maakte het great barrier reef zijn reputatie helemaal waar. Het was echt prachtig! Zooo mooi heb een schilpad een geraakt en echt super veel vissen gezien.. Ook echt enorm grote vissen van wel een meter of 1,5. Was wel vroeg op staan vanmorgen na een vrij korte nacht dus vandaag wordt het vroeg slapen.. Morgen beginnen we met de lange lange reis naar ALice springs.. Worden een paar lange en warme dagen.. Maarja he ik mag neit klagen want in Nederland sneeuwt het ;)

Liefs Mariska