Hong Kong here we are!! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu Hong Kong here we are!! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu

Hong Kong here we are!!

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

04 Oktober 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Zo hier dan het eerste verhaal vanuit het warme, stinkende, leuke en mooie hong kong!

Na een reis van 11 uur waarbij ik 1 uur slaap heb gehad kwamen we aan in hong kong. Waar het 8 uur s ochtend was en voor ons gevoel 2 uur s nachts. De reis naar ons hotel ging super goed en we konden meteen op onze kamer!Nouja kamer het is iets aan de kleine kant.. 2 bedden in het verlengde en je backpack naast je bed dan kan je er met een beetje lenigheid nog net naast lopen.. Ook de wc/ douche is ongeveer 1..Je moet zo ongeveer op de wc zitten om te douchen. ( voordeel het is wel makkelijk met je benen scheren )
Na wat slaap en een douche beetje op verkenningstocht geweest.. Eerst een een maaltijd bij de mac.. Een jetlag en vreemd voedsel was teveel voor ons lijf om in 1 keer te kunnen handelen. Na wat brak te hebben rondgelopen door het gedeelte waar ons hotel is zijn we weer gaan slapen. Het bleek een feestdag te zijn en er zou vuurwerk zijn bij het water. Wij onze wekker gezet en daar heen. Was wel leuk om te zien maar we stonden niet echt aan de goeie kant en we waren zo brak door de jetlag dat we vroegtijdig zijn afgehaakt..

Na een nacht van 14 uur voelde we ons beter en zijn we wat gaan rondlopen en hebben we wat eten gescoord. Dit in een park bij ons in de buurt opgegeten. daar spraken we een Nederlander die hier net is komen wonen en die gaf ons wat tips om te doen.
We hadden het plan om naar China te gaan in de periode dat we in Hong Kong zijn. We zijn opzoek gegaan naar een reisbureau om dat te gaan regelen. We wilde het liefst naar Bejing maar dit bleek niet zo makkelijk. Ook gaf die vrouw ons niet echt goeie tips wat we wel konden doen. Maar na even in het marco polo reisboekje gekeken te hebben die ik mee had besloten we om naar Guilin te gaan. In het hotel hebben we een visum kunnen regelen om de grens van Hong Kong - China over te kunnen.
Nadat we besloten hadden dat we de trein zelf zouden boeken zijn we naar het centrale gedeelte van Hong Kong gegaan. Daar zijn de hoogste wolkenkrabbers ( bank of China oa). Ook wilde we naar the peak gaan. Dit is een berg waar je erg mooi uitzicht hebt.. Maar toen we daar aankwamen bleken we niet de enige en stond er een enorme rij,we besloten om dit tot de volgende dag te bewaren.

Zondags zijn we naar een museum over de geschiedenis van China geweest en naar the peak. We waren nu voorbereid op het ergste dus viel de rij mee. Boven was het uitzicht echt super mooi. Eerst bij daglicht en later in het donker. Hong Kong is echt prachtig.. Omdat Davye graag een keertje Dim sum ( soort tapas van daar) wilde eten besloten we dat op the peak te doen.. Later bleek dat Davey koeienmaag naar binnen had zitten werken (ik blij dat ik geen hapje genomen had!! ) het toetje bestond uit gelpudding met een of andere vage kruiden er in.. Heerlijk dus.. Terug met de bus gegaan omdat de rij voor het kabelkarretje terug naar beneden nog 2 keer zo lang was ( denk aan ongeveer 2 uur wachten) onze portomonnee getrokken om voor 1 euro pp met de bus te gaan.. Erg leuk wel beetje jammer dat ik wagenziekte aanleg heb wat niet erg goed van pas kwam bij de super smalle hobbelige kronkelende wegen en Davey zijn dimsum maaltijd in het achterhoofd..

Vandaag zijn we naar een tempel geweest en hebben we minstens 400 traptreden opgelopen om bij een tempel met 10.000 boeddha's..te komen. Tijdens de barre tocht van die 400 treden kwamen we apen tegen die Davey bekogelden. Ze kwamen super dichtbij en was erg leuk om te zien.. De tempel was ook mooi om te zien. In de tempel ligt een mummy van een of andere oude monnik.
De weg terug ging een stuk beter maar is ook een behoorlijke test voor je knieen/spieren.

Morgenavond nemen we de slaaptrein richting Guilin waar de rivier de Li loopt en waat supermooie grotten zijn.

Het is weer super leuk om op reis te zijn en heb zin om naar China te gaan!!

Tot schrijfse!

• 04 Oktober 2010 - 12:47

Gwen:

Klinkt goed lieverd! Leuk om te lezen. Goeie reis!
    xxx

• 05 Oktober 2010 - 06:51

Jolanda:

hey maris,
    leuk om je verslag te lezen!
    Veel plezier xxx

• 06 Oktober 2010 - 08:15

Myrna:

Super leuk om je reis te volgen!!!! enjoy!!benieuwd naar de volgende verhalen!
    kus

• 06 Oktober 2010 - 15:48

Mirjam:

Leuk om te lezen! Al bijna 1 week weg! ;)
    xx

• 08 Oktober 2010 - 16:19

Remco:

Ik heb er maar één woord voor als ik jullie foto's zie:

Fucking Jaloers!

• 10 Oktober 2010 - 03:54

Marcel:

Mariska.. Marcel hier, 2jaar geleden op rimini Italie remember? ik en ruben waren zo ziek, en dat tussen al die duitsers.. jij en die vriendin van je waren op jullie eerste "backpacktrip" door europa. vet gaaf dat jullie nu in hongkong zijn.. of ergens in die buurten. Ikzelf ben 2maand naar Thailand en Maleisie geweest. Zeker aan te raden. hoe gaat het met je studie dan? was HBO in het ziekenhuis iets toch als ik het me goed herinner. hoelang gaan jullie nog reizen dan? iig heel veel plezier nog!! groeten, Marcel