Eerste week Botswana overleefd - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu Eerste week Botswana overleefd - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu

Eerste week Botswana overleefd

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

06 Februari 2008 | Botswana, Gaborone

5-februari

Nou we zijn nu een week in Botswana en nog geen druppel warm water gezien, het eten op de campus is nog steeds vies, al twee keer stroomuitval gehad en verbrand.

Dat warme water is niet zo erg aangezien het hier toch elke dag erg warm is en een frisse douche aan het einde van de avond wel lekker is.. Dat eten is wel een beetje jammer.. Het vlees is hier ook niet echt geweldig want je krijgt het met botten en al ertussen op je bord.. De kip is wel lekker en pasta met een soort gele saus is ook wel te doen.. De rijstballen en maispap dingen zijn allemaal echt te vies dus deb en ik eten ook vaak op ons kamer of in de mall..
Dan de stroomuitval dat is wel vervelend.. we zouden vrijdag film kijken met Paper en Kay maar ging niet door omdat de stroom was uit gevallen.. Toen zaterdag maar film gekeken..
Maandag viel de stroom ook weer uit.. tweede keer in 4 dagen dat is wel heel vervelend je ziet echt geen hand voor ogen en het duurt ook wel minstens een uur we zijn maar naar Paper zijn kamer gegaan om daar beetje lol te maken.. Was wel gezellig je kan wel lachen met de mensen hier.. Na een bijna 2 uur was de stroom weer terug.. Het vervelendste is nog wel dat dan alle alarm bellen af gaan tot iemand ze af zet dus als het midden in de nacht gebeurt zit je echt rechtop in je bed van dat geluid.. Dat de stroom zo vaak weg valt is omdat Botswana stroom krijgt van Zuid afrika maar die sluiten dat af en toe af zonder aan te kondigen en dan vallen er gedeelte van de stad uit.. niet echt lekker dus..

Verder hebben Deb en ik echt al heel veel gezien en meegemaakt. Ik heb echt al heel veel nieuwe mensen ontmoet waarvan ik de namen elke keer weer vergeet.. ze zijn echt niet makkelijk neem bijvoorbeeld de naam Onks.. of Opi dat zijn echt nog de makkelijkste.. Maargoed zaterdag hebben deb en ik gerelaxt in de main mall dat is een winkelcentrum dichtbij en waar je echt alles kan vinden.

Zondag besloten we maar beetje de buurt te gaan verkennen. Dus zijn we een stukje gaan lopen.. We hoorden muziek en besloten daar op af te gaan.. Onderweg werden we door een politievrouw aangesproken want die wilde graag blanke vrienden hebben ofzo..Echt apart iedereen spreekt je hieraan en kijkt je ook de hele tijd aan…begint nu wel beetje irritant te worden moet ik zeggen.. maargoed we zeggen iedereen gewoon aardig gedag, dat is in het Setswana Dumela. Is trouwens echt een lastige taal dat Setswana ik heb al meerdere pogingen gedaan om een paar woorden onder de knie te krijgen maar wil nog niet echt lukken..
Afijn nadat we de muziek hadden bereikt wat bij de busstop bleek te zijn waar we al eerder waren geweest met de combi hebben we daar naar muziek staan luisteren en op zoek gegaan naar een kroeg waar ze bier schonken., Bij een of ander casino was ook een bar wij daar heen.. Loop je daar binnen .. alle ogen op je gericht afijn het gaat wennen maar het blijft irritant.. Tot grote vreugd van deb en mij was er heineken bier.. Dus we hebben ons eerste Nederlandse biertje achter de kiezen :D Vervolgens in de schaduw gaan zitten allemaal enge kerels die ons aanspraken en nog vervelender aanraakten.. de helft was ook best wel dronken.. Eerste huwelijks aanzoek binnen.. Yes wij blij.. :S Een of andere gozer had er altijd al van gedroomd om met een blanke te trouwen en allemaal verhaaltjes heel eng.. Maar we hebben ze weten af te poeieren nadat ik plechtig had belooft dat ik hem echt echt zou terug bellen.. echt niet dus.
Na het biertje maar weer naar huis gegaan onderweg nog een soort ijsje gekocht dat zit in een plastic zakje en is ingevroren Limonade water erg lekker.. Terug weg door een parkje gelopen met wel mooie planten en bomen enz.. zie foto’s
’s avond bij iemand een film gekeken bleek diegene jarig te zijn.. hadden we geen idee van.. Maar deb en ik waren uitgenodigd..
Je maakt hier echt heel andere dagen om half tien heb ik echt al het gevoel dat het heel laat is..
Maandag zijn we naar de River walk gegaan. Dat is een erg groot winkelcentrum met een spar waar de AH in nederland niet aan kan tippen.. Ze hebben er alles wat ze in Nederland ook hebben dus deb en ik hebben ff wat aftersun ingeslagen want lopen naar de riverwalk bleek bijna aan uur te zijn en we hadden ons niet ingesmeerd dus echt gruwlijk verbrand..

“s avonds me eerste handwas gedaan.. jaja,. Wat een klus is dat.. heb alleen maar wat handdoeken enz gedaan.. De rest komt wel andere keer.. Iedereen veranderd hier wel minstens 1 of 2 keer van kleding per dag omdat het warm is.. Dus Ben ik voel met hier helemaal thuis dat snap je wel.. ;)

Iedereen nodigt ons uit om mee te gaan naar van alles en nog wat.. Woensdag, morgenavond, gaan we ballroomdansen.. lijkt me erg leuk.. We hebben ook een deal gesloten met 2 jongens dat we eerst met hun naar de sportzaal gaan op de campus en daarna zij met ons naar het dansen.. dat wordt lachen.. Vrijdag hebben we een verjaardag van Small goede vriend van Paper en misschien dat we ook nog even naar de bush en bull gaan daarna… dat is een club/bar ofzo waar ook veel blanken zijn schijnt en waar het erg leuk is.. Is al door meerdere mensen gevraagd of we mee gaan dus ff kijken.. Zaterdagavond is er een lounge club in Game city dat is in ander gedeelte van de stad wat leuk schijnt te zijn en waar we met.. ben ff der naam kwijt heen gaan… Dus wordt een druk weekend.. De roodheid is trouwens veranderd in bruin en we hebben al een lekker kleurtje behalve onze buik want die komt niet in de zon.. maar dat gaat veranderen als we naar de Gaborone Dam gaan dit weekend:D

Liefss Mariska

• 06 Februari 2008 - 13:12

Diana:

Ik herinner mij,met ws.velen, ook een soort bevroren limonade in een plastic zakje (waterijs???)in nederland.
    Jullie hebben het al lekker druk zo te zien,met allerlei kennissen en sportieve bezigheden dansen ,'sporten'en drinken.
    trouwens mijn collega is getrouwd teruggekomen met een keniaanse meneer.
    dus Tineke de buurt moet toch maar gauw heen om op te passen.
    leuk om jullie zo te volgen meiden veel plezier

• 06 Februari 2008 - 14:27

Loes:

he maris,
    wat super leuk dat jullie daar zoveel dingen ondernemen.
    en wat gaaf dat je gewoon overal gezellig heen gaat.
    geniet er maar heerlijk van.
    kus loes

• 06 Februari 2008 - 15:33

Tineke:

Maris je wacht toch zeker wel even met trouwen tot wij er zijn!!!!!!!!!!!!!!

liefs van hofweg 9

• 08 Februari 2008 - 15:12

Myrna En Eline:

Jeetje, geen warm water!!! Nou dan hebben wij t heel goed hier haha :)
    Heel veel succes daar!!
    Groetjes ook aan Deb!!
    Dikke kussen van jullie zuid-afrikaanse benedenburen

• 19 Februari 2008 - 09:49

Le-Grand:

Zo te lezen hebben jullie het naar je zin.
    Veel plezier daar en succes met balroomdansen.
    Ik ga kapot in het AMC.

Kus

• 19 Februari 2008 - 09:51

Le-Grand:

Zo te lezen hebben jullie het naar je zin.
    Veel plezier daar en succes met balroomdansen.
    Ik ga kapot in het AMC.

Kus