Eerste dagen in Gaborone - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Gaborone - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Gaborone

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

02 Februari 2008 | Botswana, Gaborone

Dumela! Nogmaals een verslag van de eerste dagen alleen wat uitgebreider want gister was er zoveel choas en weinig tijd dat ik de helft ben vergeten..
Voor de mensen die het nog niet wisten, wij zijn veilig aangekomen!
Er zit wel een heel verhaal achter, een echt avontuur!
Op het vliegveld in Johannesburg hebben we nog lang moeten wachten voordat we eindelijk door konden. Na al het lange wachten was het dan toch eindelijk zo ver, we konden boarden! Of toch niet.. Het vliegtuig had een half uur vertraging! Er is niks vervelender dan al zo lang moeten wachten en dan nog langer, GRRR!
UIteindelijk ging het dan toch lukken en werden we met de bus opgehaald om naar het vliegtuig te gaan. Onze prive-jet. Het was een behoorlijk klein vliegtuig, met maar een aantal mensen aan boord, en de motoren.. ben blij dat die het hebben volgehouden!
Eenmaal geland op Gaborone, was er geen vliegveld te bekennen. In ieder geval geen vliegveld zoals wij dat kennen.
Maar goed na al het papierwerk dat we moesten invullen, en de blikken van ze hebben kunnen overleven, stonden we daar te wachten op de persoon die ons zou komen ophalen.
Nou dus wij maar wachten, en wachten, en wachten. Na anderhalf uur nog niemand gezien. Alleen maar met (blijkbaar) criminelen gesproken, een vrouwtje waarschuwde ons daarvoor. Zij zag ons daar zo hulpeloos en heeft ons toen aangeboden om ons naar een hotel te brengen. Het idee dat ze hebben over blanken dat ze veel geld hebben werd ons ineens duidelijk. Een of ander super de luxe hotel, echt niet normaal. ze heeft ons uiteindelijk maar naar een motel gebracht, iets minder luxe maar net zo prima! We hadden daar nog een gast, een kakkerlak! Na eerst gillend op het bed te hebben gestaan deb haar angsten overwonnen en de kakkerlak gevangen. Zo konden we rustig slapen!
De volgende morgen werden we weer opgehaald door onze reddende engel, en werden we naar de campus gebracht. Ondertussen hoorde we dat er van alles was geregeld de avond te voor, maar wij lagen allang te slapen.
Op de campus gingen we meteen door naar de Big chief! Met haar hebben we van alles besproken en er kwam uit, dat zij helemaal niet wist dat wij uberhaupt zouden komen! Lekker begin!!
Een vriend van Jonas en Sarah (de twee die vorig jaar zijn geweest) heeft ons opgevangen en van alles voor ons geregeld. We hebben nu een kamer, en kunnen als het goed is binnekort met onze stage beginnen.
Onze accomodatie, een gebouw op het terrein, het ziekenhuis ligt er naast, ideaal!!
De jongens en meiden zitten in verschillende gebouwen, maar ze mogen elkaar wel opzoeken!
De gezamelijke douches en toiletten....
De toiletten hebben nog net een deur, en douches hebben niks, zelfs niet eens water! Sta je net je haar in te soppen, en heb je het in je ogen is er precies op dat moment geen water te vinden!!
Maar goed, dit zullen we wel overleven!
We eten hier met zn allen in een kantine, de eerste keer dat wij daar binnen liepen.. Mijn god! Ik heb me nog nooit zo bekeken gevoeld!! Iedereen kijkt je aan alsof je van een andere planeet bent! Heel raar! Maar ze zijn allemaal stuk voor stuk erg vriendelijk!!
Dan het eten...
In de ochtend heb je porrage dat is een soort papje echt niet te eten gewoon.. Dus hebben deb en ik maar brood gekocht in de supermarkt..
We hebben vandaag ook een les gevolgd, helaas al wel een waar wij al het een en ander van wisten!
Maar wat een klas, en dan zeggen ze dat wij niet gemotiveerd zijn en gedisciplineerd!! De een ligt te slapen, de ander schreeuwt door de klas, en iedereen staat maar op en loopt even weg!
"s midaags gingen we mee naar Paper zijn rijles.. echt te grappig.. Dat is gewoon een stoffig stukje grond waar je beetje rondjes rijdt.. zie fotos..

Vandaag wezen winkelen eindelijk ff rustig aan gedaan.. De vorige dagen werden we echt door iedereen van hot naar her gesleept.. Winkelen is hier echt goedkoop!! Echt vet relax:D:D

Nou we houden jullie op de hoogte..

Kuss

• 02 Februari 2008 - 16:30

Diana:

Jee meiden, wat een avontuur, begrijp ik goed dat die mevrouw al een heleboel voor jullie had geregeld toen jullie lagen te slapen?
    Onwijs aardig,gelukkig dat jullie nu op de goede plek zitten.
    erg gastvrij als ze niet eens weten dat jullie komen en toch een kamer hebben en dat jullie lessen kunnen volgen.
    Voor onze begrippen onbegrijpelijk, daar passen ze zich gewoon aan aan de situatie van dat moment lijkt het wel.
    Hopen dat het nu verder beter gaat.
    Kunnen jullie vanuit de campus internetten of van een internetcafé?
    nou meiden tot het volgende nieuws.

• 02 Februari 2008 - 20:23

Tineke:

maar hoe zit het nou met die kakkerlak? wie van jullie was er nu de held? Zo is de berichtgeving wel heel erg verwarrend hoor voor ons!

Hey we zien uit naar jullie volgende belevenissen en hopen dat alle kakkerlakken uitgeroeid zijn voor mei

groetjes vanuit een natte purmer met vandaag hagel en natte sneeuw

• 02 Februari 2008 - 23:26

Sarah:

mijn GOD!

• 04 Februari 2008 - 12:06

Hans:

hey Maris, hoe is het ermee? alles goed daar?
    wat ben ik benieuwd hoe het daar is. ik ben gisteravond teruggekomen uit zweden, daar was dus wel alles georganiseerd, ik heb er heerlijk geschaatst en ongelovelijk veel gelachen.
    En ja, vanavond weer fanfare, wat zullen we je missen.

Nou dat was weer even, als er weer wat te melden is dan hoor je het wel.

Houd je haaks.

Groeten
    Hans

• 04 Februari 2008 - 15:15

Cor:

Hoi Mariska,
    Je hebt al aardig wat meegemaakt en veel indrukken opgedaan, als ik het zo lees. Als vervanging voor het porrage papje, had je misschien nog wat Dorpshuis bitterballen in je bagage moeten proppen.
    Wij gaan vanavond in ieder geval weer repeteren en jij mogelijk ook wel (of paste de sopraan sax er niet meer bij ?).
    Een goede tijd daar en geniet ervan.

• 04 Februari 2008 - 17:07

Marene:

ow ow

• 04 Februari 2008 - 21:34

Anja:

Jammer meiden dat jullie niets gedaan hebben met de kritiek van school en allebei bijna hetzelfde verhaal op je site hebben gezet (grapje). kus mama