Het einde van het avondtuur.. terug naar Nederland - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu Het einde van het avondtuur.. terug naar Nederland - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu

Het einde van het avondtuur.. terug naar Nederland

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

07 Juli 2008 | Namibië, Windhoek

Het verdere vehaal van mijn rondreis...
Na nog een paar dagen in Maun te zijn gebleven en daar eigenlijk neit zoveel hebben gedaan alleen veel drinken en heel veel aardige en interesante mensen te hebben ontmoet zijn we verder gegaan richting Namibie.. Owja we hebben in Maun nog een mokoro trip gedaan.. ( uitgeholde boomstam ) Was wel heel grappig met zon mannetje die je bootje duwd alleen na 10 minuten in dat ding te hebben gezeten heb je het ook wel weer gehad.. Je krijgt namelijk een onwijs pijnlijke kont en wordt gek van de vliegen en bladeren in je gezicht...
We zjin nog gestopt voor een nachtje in Ghanzi waar we ' s ochtends een bushwalk hebben gedaan met een Bushman.. zon mannetje in een leren slipje en die verteld je dan alles over plantjes en dierenshijt.. jaja we hebben het nieuwe medicijn tegen AIDS gewoon een of ander plantje eten en dat zuicvert je bloed.. was wel komisch om te doen..
Toen naar Namibie... echt een super mooi land de bergens enz alleen de wegen zijn slecht en erg veel duitsers..

HEt is net een klein duitsland de bloanken weigeren zich aan te passen en dit is wel jammer vind ik..
NAdat we eerst naar swartkopfmund zijn gegaan waar we een dagje gerelaxed hebben beetje lang het strand te hebben gelopen zijn we naar Walvisbaai geweest..

Daar hebben we een boottocht gedaan en dit was echt super.. walvissen, dolfijnen en zeehonden gezien.. sommige zeehonden zijn tam dus daar konden we gezellig mee op de foto.. erg lachen..

Na de boottocht zijn we naar Soussvlei gereden waar de red dunes zijn.. Dat was nog een hele klus om daar te komen met onze VW golf.. het was namelijk een dirt road wat betekent dat er alleen maar zand en stenen liggen.. je slipt de hele tijd en wordt echt gestoord na 2 uur rijden omdat alles hetzelfde is en erg veel bergen en bochten..

Deb had het ook nog gepresteerd om onze auto vast te rijden.. heel fijn wij te duwen hielp niet toen maar de auto uitgegraven.. ach weer een ervaring verder..

Toen we aankwamen in sousvlei was het al bijna donker en kwamen we er achter dat de enige overnachtingmogelijkheden waren of een lodge van 2000 rand wat 190 euro is of de camping..
Dat werd de camping maar we hadden geen tent dus werd het de auto.. neit erg comfortable en erg koud.. en jaja daar moesten we 600 rand voor betalen stelletje oplichters...

Toen om kwart voor 6 eruit.. nouja eruit.. we zaten al in de auto dus we konden meteen weg rijden.. om de zonsopgang te zien...
Was echt super mooi en de duinen waren de moeite waard.. Daarna die 1 van die duinen opgelopen.. mijn god wat een klim ik moet echt gaan sporten in Nederland..

Daarna weer verder gereden naar Windhoek.. was neit de planning maar we kregen onderweg een lekke band.. hoe fijn hoe fijn.. Dus wij die band verwisseld jajaj :P duurde al een uur om alle spullen en beautycases uit de achterbak te krijgen om het reserve wiel te pakken te krijgen.. en toen met een heeeel klein beetje hulp de nieuwe band er onder gezet... en naar windhoek gereden..

En wat een lol dat toevallig de final van de eurocup waren toen wij in klein duitsland zaten, was wel grappig en met een gastendie we in een restaurant hadden ontmoet hebben we de wedstrijd gekeken.. En toen lekker gaan slapen met ow zo leuk nog 2 duitsers op de kamer.. Altijd fijn sharing rooms.

Daarna zijn we, na 7000 km te hebben gereden en maar 1ekke band, naar huis gereden en hebben we afgelopen week nog veel mensen gezien en feestjes gehad..

Over een uur moeten we op het vliegveld zijn en eindig ons avontuur helaas.. het is zo vreemd om weg te gaan hier en zal echt heel veel mensen gaan missen.. Ik kom zeker terug naar BOtswana het is zo n geweldig land...

NOu mensen morgen rond een uurtje of half 11 landen deb en ik op schiphol en zijn we weer lekker thuis..

Bedankt voor het lezen van me verhalen en de reacties!!

Tot in Nederland