5,4,3,2,1, BUNGEE - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu 5,4,3,2,1, BUNGEE - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu

5,4,3,2,1, BUNGEE

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariska

22 Juni 2008 | Zimbabwe, Harare

Jaja mensen we hebben het overleefd de haaien.. Het was echt zooo gaaf je bent echt 10 cm van die haaien vandaan echt bizar.. Het was toch wel het hoogtepunt van ons verblijf in Kaapstad!! Ook de tafelberg was echt super om te zien zoo mooi en je heb echt een onwijs uitzicht.. Verder zijn we nog wezen stappen in een onwijze ballen club wat ook weer een hele ervaring was alle mannen in pak enz.. EN toen was de week alweer om.. Weer lekker terug met de bus naar Johannesburg.. Vanaf daar hebben we de auto gepakt die we daar gehuurd hadden.. We kregen een ander dan gepland want de auto die eigenlijk voor ons was stond bij het vliegveld.. Heel fijn dat soort dingen in Afrika.. Dus nu rijden we rond in onze vw golf.. heel fijne auto zijn er erg happy mee.. Toen we thuis kwamn vanuit Johannesburg meteen door de kroeg in om Nederland te zien spelen, wij in onze oranje shirtjes!!

Toen de rondreis.. We zijn begonnen om naar een plaatje 300 km van Gaborone te rijden niet zo ver dus dat was wel lekker.. We hebben een goeie vriend van ons meegenomen daarheen ,Paper, want zjin vriendin woont daar maar die ouders weten niet dat ze een relatie hebben want dat mag niet in die cultuur bla bla bla en hij mag haar ook niet opzoeken maar samen met ons dan is het wel goed nou harstikke leuk wij daar heen. Blijkt ze op een legerbasis te wonen omdat haar vader militair is.. En Debbie de held ziet een stop bord over het hoofd dus wij krijgen allemaal geweren naar onze auto gericht.. heel fijn maar niet heus was echt wel ff schrikken maar alles kwam goed.. Omdat we een kenteken uit Zuid Afrika hebben zijn ze nogal scherp met de regels.. Was wel leuk om de hele familie te ontmoeten en te zien hoe ze met ze allen in een onwijs klein huisje leven...

De volgende dag zijn we door gereden naar Francistown om daar Paper op de bus naar huis te zetten. Daarna wilden we door rijden naar Nata maar het bleek volgeboekt.. Hadden we niet verwacht dus toen moesten we wel door rijden naar het volgende dorp wat iets van 80 km verder lag maar het was al best laat en onze lichten waren erg slecht en in het donker rijden in Bots is echt levens gevaarlijk omdat er allemaal paarden koeien, geiten en ezels, olifanten, apen en zebra;s op de weg lopen,, dit is wat wij voor onze auto gehad hebben, en dat erg slecht is voor je auto als je die raakt.. Dus zijn we in Gweta beland.. daar in een lodge en dagje rustig aan gedaan en het plan was om de voglende ochtend verder te rijden maar we zijn ;s avonds de kroeg in gegaan met de mensen van de lodge en een daarvan nodigde ons uit om mee te gaan op safari de volgende dag.. gratis!! wat normaal 300 euro kost was nu vooor niets.. De safari was naar de pans dit is een soort woestijn.. op de quad erheen lekker scheuren echt gaaf en als je daar dan bent is er helemaal niets echt heel bijzonder en niet te beschrijven hoe dat is..!!
Er was een keuken gemaakt daar in the middle of nowhere en een wc en 4 bedden dat is alles.. echt een super mooie sterrenhemel en de wekker gezet voor de zonsopgang echt onwijs cool..!!

Toen daarna naar Kasane.. jaja kamperen in Bots een vriend van ons had geregeld dat we terecht konden op een camping waar een tent en bed en alles geregeld was.. Vanuit daar zijn we een safari gaan doen in de Okavango Delta echt heel cool we hebben 4 van de 5van de BIG 5 gezien in die 3 uur echt super zo mooi en zoveel dieren wel tientallen olifanten en giraffe enz..

De dag erna zijn we naar de Victoria falls gegaan we zijn er maar 1 dag geweest maar die hebben we echt vol gepland met van alles.. we zijn begonnen met een bezoekje aan de falls zelf echt heel mooi alleen we kwamen verzopen deruit.. het regent daar onwijs door de watervallen..
Daarna, aangezien we het Haaien duiken overleeft hadden dachten we kom voglende uitdaging :P
Dus zjn we gaan bungee jumpen.. 111 meter hoog vanaf de brug bij de vic falls echt gaaf maar zooo eng.!!
Echt wat een ervaring.. Jaja we hebben bewijs op DVD staan dat we ook echt gesprongen zijn :D

Daarna zijn we gaan olifant rijden.. Wat is dat pijnlijk niet normaal.. je zit op die rug een uur lang maar dat beest is zoo breed dat je zo ongeveer in een split zit.. Je kan daarna 10 minuten niet normaal lopen maargoed het was wel een onwijs coole ervaring.. echt super !!:D
Vervolgens een boottocht gedaan over de zambezi rivier met een mooie zonsondergang.. een zeer drukke dag we waren echt uitgeput toen we terug kwamen maar het was het waard.. zeker de bungee jump was zo leuk om te doen!!

Daarna door gereden naar Shakawe waar we in een lodge geslapen hebben waar een onwijs grote spin zat niet normaal echt wat was ik bang dus wij de buren gehaald en die hebben hem doodgeslagen onder het mom dat het nog maar een kleine was.. ik wil niet weten hoe groot die andere zijn..
Aangezien deze lodge nogal duur zijn zijn we doorgereden naar Maun en daar zijn we nu we hebben al een boottocht gedaan 2 dagen terug en dat was super hippo s van heel dichtbij gezien wel eng ook want die beesten zijn super gevaarlijk en ons bootje was niet zoo groot maar we hebben het overleeft.. Nu een paar dagen wat relaxen we slapen weer in een tent met een matras van 1 cm dus dat is niet echt genieten maar we vermaken ons er goed.. veel backpackers.. arme hun ben blij dat we een auto hebben waar we alles in kunnen stoppen:P
En dan gaan we van de week verder naar Namibie... Ben benieuwd wat we daar nog allemaal mee maken!!

Sorry voor het onwijs lange verhaal maar ik heb zoveel meegemaakt!!

En de tijd gaat zo snel.. over 2 weken vertrek ik alweer naar Nederland echt bizar..

Liefs uit Bots

• 22 Juni 2008 - 12:08

Tineke:

Maris, jij gaat nooit meer wennen aan die oersaaie Hofweg in de Purmer. Wat moeten we doen zodat je je hier weer thuis gaat voelen????
    Gelukkig hebben we allemaal een quaod, we kunnen de koeien los laten lopen op de Hofweg, een oude auto met mankementen kunnen we ook regelen, we vragen je moeder of ze je bed achter bij de middentocht neerzet, we vangen een paar spinnen,we lenen een paar dubbelloopsjachtgeweren, je mag bungeejumpen vanaf de bulksilo van je vader en we regelen nog wat drank!
    Welkom thuis 8 juli!!!

• 23 Juni 2008 - 08:27

Hans:

Wat een ervaringen, wat geweldig daar.

• 24 Juni 2008 - 19:20

Rene Bogaarts:

Goh Mariska,
    binnenkort weer terug... We hebben je gemist op de fanfare, maar het lijkt ook wel of je maar heel even weg bent geweest. Nog veel plezier en een goede reis terug.

• 25 Juni 2008 - 16:48

Mirjam:

Echt super vet!
    daar is safaripark beekse bergen niks bij haha!
    Helaas ben ik er niet als je terug komt :( maar dat gaan we zeker goed maken!! kuss

• 08 Juli 2008 - 08:07

Tess:

Hey Maris & Debster!!!

Goeie vlucht gehad? Ik heb wel aan jullie gedacht hoor!!! Jullie zitten nu lekker thuis in Holland... en ik zit lekker nog hier in BW! Whahaha! Ik vind t wel mooi hoor. Nouja we gaan zeker kaasfonuen als ik terug kom. Zal vandaag ff m’n vlucht enz regelenen. Film was trouwens erg leuk, vandaag zal ik nog ff met Sanne lunchen en dan zien we wel weer van daar. Ik heb je aansteker in m’n toillettas gestoken hoor... whahahahahahah! Ik hou jullie op de hoogte en we gaan elkaar zeker nog weer zien in NL!

Dikke knuffel Tess