Curacao en Nederland! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu Curacao en Nederland! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu

Curacao en Nederland!

Blijf op de hoogte en volg Mariska

19 Maart 2014 | Aruba, Oranjestad

Ja het is weer zover een nieuw verslag. Het heeft even geduurd ik weet het maar leven is druk druk druk op Aruba ;)

Het nieuwe jaar begon goed want mijn zusje samen met een vriendin van haar Danascha kwamen 2 weken langs op Aruba! Super gezellig! Gelukkig was ik de eerste paar dagen dat zij er waren vrij en konden we wat dingen op het eiland doen. Anika vertelde me voor hun vertrek uit Nederland dat zij de eerste avond op het eiland toch echt wel even wilde gaan stappen en niet vroeg naar bed wilde.. Ik vond dat voornemen erg dapper aangezien ik de eerste 3 dagen hier op het eiland niets liever wide dan om 21 uur naar me bed te gaan. Nu we even in mijn stamkroeg de 080 geweest maar nadat we daar een patatje hebben gegeten keken beide dames scheel van de moeheid en zijn we lekker richting huis gegaan.

De eerste paar dagen lekker rustig aan gedaan. Hebben nog een catamaran tochje gedaan wat erg gezellig was! Daarna even uiteten geweest en ging ik op tijd naar me bed omdat ik de volgende dag vroeg op moest. Komen de dames even later thuis ( eerste dag eigen huurauto) zegt Anika even tussen neus en lippen door dat ze door de politie thuis waren gebracht. Nou toen was ik wel weer wakker..Bleek dat ze verdwaald waren en dat de politie aangehouden heeft omdat ze 'verdacht 'rondreden. Dus toen ze vertelde welk adres ze zochten konden ze achter de politie aantrijden naar mijn huis.

Verder zijn we regelmatig op stap geweest was erg gezellig was.Ook zijn we samen met Remco naar soort spookhuis geweest dat hier tijdelijk op aruba stond.Het was een soort grote opblaas reus met daarin een soort doolhof met spookhuis figuren die je doodbang maken. Nou dat werkte goed bij mij! Ik schrik daadwerkeijk van alles!

Ook zijn we het national park in geweest met een gehuurde jeep. Ging halverwege de jeep stuk! Stonden we daar niemand had beltegoed en ik was de avond ervoor me telefoon kwijt geraakt / gestolen..
Nou het heeft een uur of 2 geduurd voordat er een nieuwe auto was en de monteurs de andere auto gingen repareren. Gelukkig stonden we nog een beetje dichtbij een restaurantje waar we konden bellen en wat te drinken konden halen.
Daarna snel naar de naturalppol gereden,was erg hobbelige weg en toch wel stoer zo van die meisjes in zo n grote jeep.
Mooie zonsondergang gezien.
Omdat we pech hadden gehad met de jeep mochten we die iets langer houden maar wat bleek de volgende ochtend.. we hadden een lekke band..maar niet helemaal plat plat dus wij naar het tankstation gereden,band opgepompt en zo snel mogelijk de auto ingeleverd. Niets meer van gehoord!

Na twee weken op Aruba gingen Anika en danascha door naar Curacao. Na een reeks nachtdiensten ging ook ik samen met een vriendin Elien die kant op.
Het was erg lekker om even weg te zijn van het eiland maar je merkt toch grote verschillen per eiland. De eerste avond hadden we geen huur auto en ging elien en ik lopend naar de restaurantjes etc maar dat voelde toch een stuk minder veilig dan op aruba.
Op curacao hadden Anika en danas een all inclusive hotel dus Elien en ik zaten daar ook regelmatig te drinken en te eten.
Verder hebben we een paar dagen over het eiland getoured. Curacao is echt een stuk groener en heeft mooie stranden etc.
Was een erg gezellig weekendje en nam ik weer afscheid van me zusje!

Verder gaat het gewone leven door op Aruba met werken, feestjes en sporten. Kitesurfen gaat langzaam langzaam beter en ik vind het nog steeds super leuk om te doen.

Na een paar weken op Aruba vloog ik richting Nederland voor me moeders verjaardag op 28 februari. Vrienden wisten dit wel maar de familie niet! Het is me gelukt dit voor iedereen een verassing te houden terwijl dit niet altijd makkelijk was met een zusje die 2 weken lang op het eiland was. En iedereen hier op aruba wisten wel dat ik naar Nederland ging maar niemand heeft zoch versproken. Wel had ik om het mezelf iets makkelijiker te maken gezegd dat ik in April naar Nederland zou komen.
Waarbij me moeder al plannen maakte voor een paasdiner terwijl ik dan helemaal niet in Nederland zou zjn..

In Nederland kwam een vriendin me ophalen. Ook had ik de koffer van een vriend Abel mee die een paar maanden daarvoor was gaan reizen en onverwachts niet via Aruba terug gevlogen was en zijn koffer stond nog op Aruba. Aangezien ik toch alleen maar met handbagage terug vloog kon ik mooi die koffer meenemen. Tijdens een kopje koffie op schiphol kwamen op het onderwerp botswana en datik daar had stage gelopen.Wat bleek nu een keertje dat debbie en ik in Botswana waren stappen zijn we 5 nederlandse jongens tegen gekomen waarmee we aan de praat raakte en wat blijkt nu, Abel was een van die jongens. Echt zo toevallig!

Daarna zijn we richting me ouders gegaan en de verassing was erg groot voor iedereen, echt super leuk! Me zusje was erg verontwaardigd dat ik het haar niet had verteld en moe moeder was echt zooo verbaasd!

De week in Nederland was echt super! Me moeders verjaardags feest met alle sara 's, carniva vieren in Breda, borrelen met vrienden, uiteten gaan, saxofoon spelen en iedereen weer even gesproken te hebben was echt suoer leuk! Wel was ik na een week weer blij om terug naar Aruba te gaan en had ik het niet echt moeilijk om te vertrekken. Zeker omdat ik deze keer wist wie en wat erop Aruba op me stonden te wachten!

Nu weer helemaal terug op Aruba en veel aan het werk. Een reeks van 12 diensten met 1 dag tussen vrij.. maar na deze nachtdiensten ga ik lekker een paar dagen naar Bonaire om daar te duiken en te kitesurfen en even heerlijk niets doen! Ik heb er zin in!

Liefs uit Aruba!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 42517

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 22 December 2014

Backpacken Midden Amerika

25 Augustus 2013 - 01 September 2014

One Happy Island Aruba!

30 September 2010 - 23 Februari 2011

Down Under

29 Januari 2008 - 08 Juli 2008

Stage Botswana

Landen bezocht: