2013 alweer voorbij.. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu 2013 alweer voorbij.. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu

2013 alweer voorbij..

Blijf op de hoogte en volg Mariska

06 Januari 2014 | Aruba, Oranjestad

Gelukkig nieuwjaar iedereen. Momenteel in de nachtdienst op het werk dus weer even tijd om een verslagje te schrijven over de afgelopen 2 maanden hier op Aruba.

Nadat Lonneke en Karlien zijn weg gegaan kwam me moeder al snel op bezoek! Dit was een super gezellige week waarin in ook 2 vakantiedagen had zodat ik ook een paar dagen vrij had. Want in tegenstelling tot wat iedereen denkt werk ik hier erg veel. In Nederland is fulltime werken 36 uur en hier op Aruba is dat 40 uur en ik moet zeggen dat verschil merk je toch wel. Ook wordt er hier erg slecht geroosterd waardoor je vaak 2 keer een losse dag vrij bent en dan ook vaak nog dat je eindigt met een late dienst en begint met een dag dienst. Ook heb je hier maar 1 weekend per maand vrij. Dus vanaf nu wil ik niemand meer horen die zich afvraagt of ik ook nog weleens werk ;)

Afijn de week met me moeder was heel leuk en we hebben super veel gedaan. Om te beginnen waren in die week Maxima en Willem-alexander op Aruba. Daar zijn we natuurlijk even bij wezen kijken. Er was overdag een welkoms woordje etc en waarbij ze een rondje liepen door t centrum van Oranjestad waar wij langs de kant stonden. Was wel grappig om ze even in het echt te zien. Ook zijn we de dag erna naar het feest dat voor Max en Willem was georganiseerd gegaan. Hier trad onder andere Alain Clark, Jorgen Raymann en DJ chuckie op. Ook deed Koning Willem nog even een woordje. Het was een erg leuk feestje en nadat we even een tijdje bij t optreden van Dj chuckie ( niet echt moeders muziekstijl) waren geweest zijn we naar huis gegaan. Het optreden e.d. waren gratis dus het was vrij druk en het was even proppen om binnen te komen en in de rij staan om weer weg te kunnen met de auto maar het was het zeker waard.

Verder hebben we die week een duik gemaakt wat erg leuk was om te doen, mooie vissen gezien en moeders vond het ook erg leuk. Die week regelmatig uiteten geweest en zonsondergangen bekeken.

Ook zijn we een dag naar het National Park geweest hier Ari Kok. Hiervoor hadden we een quad gehuurd en gingen we met ze 2 en het park in. Voor het gedeelte naar de national pool, wat een soort van afgesloten gedeelte water is tussen de rotsen. Dit gedeelte van het eiland is echter vrij ruig en heb je een 4wd voor nodig of een quad. Ik was al eerder n het park geweest maar was toen niet met eigen vervoer naar de national pool gegaan. Nou ik moet zeggen het viel nog niet mee. Erg grote rotsblokken en totaal geen pad maakte het een uitdaging om er te komen maar het is gelukt en het was super leuk! voor we terug gingen even met de man van het drankkraampje staan praten bij de national pool. Die vertelde dat er de week ervoor nog 2 mensen waren overleden op een quad omdat ie omsloeg. Nou dat is een hele geruststelling als je nog via diezelfde weg terug moet. ;)

Na een week moeders weer uitgezwaaid en ging het gewone leven weer door op Aruba.
Heb me diploma van me papiamento cursus in ontvangst mogen nemen onder het genot van een gebakje.

Na me reeks nachtdiensten was ik uitgenodigd om mee te gaan vissen met Joos, Martijn, Ward en nog een paar. Dus om 7 uur klaar met werken om kwart over 7 richting boot. Een aantal uur varen/vissen, wat sommige iets minder goed bevie, en wat eindigde in Femke die misselijk over de rand van de boot hing. Maar we hadden wel 2 vissen gevangen. 1 baracuda en een andere grote vis van 8 kg!! Ik vond het nogal wat. De grote vis is verkocht aan een restaurant en de baracuda namen we mee naar huis. Die heb ik!! s avonds geslacht bij Joos thuis. Ja Aruba is grensverleggend! Nooit gedacht dat ik een vis helemaal zou slachten marineren e s avonds op de bbq op zou eten! Foto s volgen ;) de vis was echt heerlijk!

Begin december kwam Annelies een weekje bij me op bezoek. Die zou eigenlijk vanuit Bonaire om 9 s avonds landen Dit werd uiteindelijk een uurtje of half 2. Maargoed dat mocht de pret niet drukken meteen door vanuit t vliegveld naar de choas een kroeg waar vaak live bandjes spelen en waar wat vrienden van me waren. Er gezellig!
Tijdens het bezoek van Annelies nog keertje wezen zeilen met Richel mee en we hebben ook nog een 2 tankduik gedaan. Dit was de eerste keer op Aruba dat ik verder uit de kust ging duiken en het was erg leuk! Door een vliegtuigwrak heen gedoken en mooie vissen gezien.
Samen met een vriendin ben ik begonnen met de advanced cursus voor duiken. Een paar weken terug hebben we een nachtduik gedaan! Dit was heel erg gaaf. Je duikt me een lamp en als je die lamp even dimt dan zie je allemaal glow in the dark plankton! Ook is het zo een andere ervaring om onder water te zijn in het donker. Wel kreeg ik het echt super koud.

Je merkt dat het op Aruba ook winter wordt en dat je begint te wennen aan het klimaat. Ik draag nu soms zelfs een lange broek! Het moet niet gekker worden ;)

Ook ben ik begonnen met sporten hier op het eiland. Samen met Iris vorm ik een beachtennis duo! Naast het beachtenissen ben ik begonnen met kitesurfen wat ik echt super gaaf vind! Ik ben nu bezig met lessen en hoop het over een maandje ongeveer wat meer zelf te kunnen. Want met al die feestjes hier moet er natuurlijk ook wat gedaan worden om ervoor te zorgen dat ik niet 10 kilo zwaarder terug kom naar nederland over een jaar!

Toen kwamen de feestdagen eraan. Hier op Aruba krijg je als kerstpakket een ham en een kip. Dan krijg je dus serieus een ham van een kilo of 3. Nou dat past niet in mijn oventje dus ik heb de ham aan een collega van mij gegeven en die heeft de ham klaargemaakt voor eerste kerstdag voor op de afdeling. Prima!
De kip heb ik vandaag kippensoep van gemaakt wat ik ook nog nooit had gedaan. Van een hele rauwe kip een soepje maken maar moet zeggen het smaakt best redelijk.

Verder was er vanuit het ziekenhuis een kerstgala waarbij iedereen in nette jurk en hoge hakken heen ging. Het was erg gezellig en grappig om eens je collega s buiten het werk te zien. Sommige herkende ik bijna niet omdat ze er echt totaal anders uitzien buiten het werk dan op het werk.

Tijdens de kerst heb ik de eerste kerstdag gewerkt waarbij iedereen eten mee had op de afdeling. We begonnen met ontbijt, broodje en warme ham, om 10 uur yogurt en fruit, om 12 uur kip en ham en rijst en nog veel meer. Om 14 was er ook nog een ronde. Pff ik knalde bijna toen ik naar huis ging. S avonds zijn we met de vriendengroep van het ziekenhuis gaan eten bij 4 van de zaalartsen die samen in een villa wonen. Dit was erg gezellig. Joos en ik hadden de taak gekregen om een kaasplankje mee te nemen, lekker makkelijk. Na dat we met ongeveer 35 man hadden gegeten was er feest daar. Uiteindelijk een feest met 60 man ongeveer wat een beetje uit de hand liep. Iedereen lag in zijn nette kerstkledij in het zwembad. Stoelen en glas eindigde in het zwembad er werd op de bar gedanst en bloembakken waren omgevallen! Maar het was een fantastische feest! Tweede kerstdag heb ik vrij gekregen van het werk en zijn we s avonds met klein groepje zelfgemaakte tapas gaan eten.

Met oud en nieuw hebben we op het strand gebarbecued en daarna was er een feest met dj. Ook dit was wederom een prachtig feestje en een heel goed begin van een nieuw jaar! Om het even helemaal af te maken heb ik op 1 januari de nieuwjaarsduik gedaan! Jullie snappen het was afzien hier.


  • 06 Januari 2014 - 06:57

    Deef:

    Krijg idd totaal niet het idee dat je fulltime werkt..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 42518

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 22 December 2014

Backpacken Midden Amerika

25 Augustus 2013 - 01 September 2014

One Happy Island Aruba!

30 September 2010 - 23 Februari 2011

Down Under

29 Januari 2008 - 08 Juli 2008

Stage Botswana

Landen bezocht: