Time flies! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu

Time flies!

Blijf op de hoogte en volg Mariska

06 Augustus 2014 | Aruba, Oranjestad

Wat gaat de tijd snel! Alweer bijna een half jaar is er voorbij sinds mijn laatste verslag.. Toen stond ik op het punt om op vakantie te gaan naar Bonaire! Vakantie bonaire was leuk! Remco en ik een scooter gehuurd en zijn daarmee het eiland beetje over gaan cruisen. Lekker beetje relaxen hele dag, snorkelen en wat kite surfen. Ideale vakantie.
Op hetzelfde moment dat ik op Bonaire was was ook Jessica een oude middelbare school vriendin op het eiland. Onder het genot van een drankje hebben we even lekker bij kunnen praten over de afgelopen 10 jaar waarin ons leven heel verschillend is geweest maar waar we allebei toch op dat moment beide in het caribisch gebied zaten voor een aantal maanden.

Na Bonaire weer terug naar het 'normale' leven op aruba met de gewoonlijke feestjes. Helaas is de relatie tussen mij en remco toen uitgegaan maar besefte ik doordat ik toen niet zo goed in me vel zat wat een goeie vriendschappen ik hier heb opgebouwd en iedereen die super lief voor me was!

Eind april hebben we hier natuurlijk ook koningsdag gevierd. Deze dag begong met een zeskamp waarbij we allemaal verschillende spelletjes moesten doen. Van bier sjoelen naar een parcour aflopen en door modderbaden kruipen, het was erg lachen! Die week waren er ook wat vrienden van me oud huisgenootje die ook gezellig meededen met alle activiteiten op het eiland, Het jaar daarvoor sliepen ze bij juud en mij in huis en een jaar later staan we weer op het zelfde feestje alleen dan op aruba! S avonds was er nog een super feestje op het strand!

Nakoningsdag kwam Richelle voor een weekje naar Aruba.Was een super gezellig week waarin we super veel gedaan hebben! Van wakeboarden tot een modderrace. Ook hebben we de hooiberg beklommen. Dit is de hoogste berg op het eiland en ik had nog niet de energie kunnen verzamelen om de berg te beklimmen maar rich en ik hebben dat even in een top tijd gedaan!

In de periode april en mei zijn er een paar goeie vriendinnen van me weg gegaan en dan merk je weer goed hoe is om op zo n klein eiland te leven waar iedereen elke keer komt en gaaat en waar je telkens bezig bent nieuwe vriendinschappen op te bouwen.

In de maand juni ben ik samen met een goeie vriend van mij naar st.Maarten geweest.. Wat een verschil is dat!Zo groen vergeleken bij Aruba. En aan de franse kant van het eiland kan je echt heerlijk uiteten. Joos enik hebben auto gehuurd en paar dagen lekker over het eiland getoured, lekker uit eten geweest en op stap geweest. Ook zijn we een dag naar Saba geweest met de boot, hierbij krijg je echt het gevoel dat je door de bossen van indonesie loopt. Echt een groot verschil met Aruba waar alles droog is.

Na St. Maarten een paar nachtdiensten gewerkt en toen begon de Hiwinds. Dit is een week met allemaal wind en kite surf wedstrijden en waar s avonds feestjes worden georganiseerd. Ook ik had me ingeschreven voor de lange afstand kiten. Dit waren 5 wedstrijden elk ongeveer 10-12 km. Ik heb er 3 van de 5 meegedaan en dit was voor mij als beginneling best wel pittig maar echt super gaaf om te doen! Zo super vet om midden over de ocean te kiten, onderweg schilpadden gezien en het was echt een heerlijk gevoel.Verder had het festival een soort camping gevoel omdat er voor de deelnemers lunch en diner verzorgd werden dus iedereen zat elke middag en avond gezellig samen te eten. S avonds waren er bands die optraden, erg gezellig allemaal.

Op 24 juli was ik jarig, de dag begon met een kater, en heb ik samen met joos heerlijk de hele dag in een sauna resort gerelaxed,massage gehad en beetje gezwommen. In de avond met een groepjes uit eten geweest in een Arubaans restaurant waar ik heel graag nog een keertje heen wilde. Leuke en lieve kado s gekregen en na t eten nog even een borrel in de 080.

Afgelopen zaterdag heb ik het vieren van mijn verjaardag nog een dunnetjes over gedaan samen met Linda, die ook jarig was en Ralph die afscheid nam.
Op een verlaten strand aan de oost kant van het eiland hadden we party on the wild side georganiseerd. We hadden een dj geregeld en ook waren er lampen die een lichtshow gaven op de rotswand! Echt heel erg gaaf met leuke mensen een gezellig kampvuur en veeldrank uiteraard!

Dit bericht typ ik tijdens mijn laatste nachtdiensten op het eiland. Nog 2,5 week te gaan en ik verlaat het eiland. Als ik dit typ wordt ik er beetje verdrietig van maar ook weet ik dat het goed is om door te gaan naar een volgend avontuur. Over een week komt mijn zusje nog een keer naar het eiland wat ik super gezellig vind! Deze laatste paar weken worden top weken en ik heb er zin in!
Op 25 augustus land in weer in Nederland voor 2 weekjes om daarna verder te gaan reizen!

Tot in Nederland!

xx

  • 06 Augustus 2014 - 10:40

    Jolanda:

    Hey maris, leuk om op deze manier weer stukjes van je avontuur mee ye krijgen. Geniet van je laaste weekjes en tot snel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 42494

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 22 December 2014

Backpacken Midden Amerika

25 Augustus 2013 - 01 September 2014

One Happy Island Aruba!

30 September 2010 - 23 Februari 2011

Down Under

29 Januari 2008 - 08 Juli 2008

Stage Botswana

Landen bezocht: