Duiken en het land van de schommelstoelen - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu Duiken en het land van de schommelstoelen - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu

Duiken en het land van de schommelstoelen

Blijf op de hoogte en volg Mariska

04 November 2014 | Nicaragua, San Juan del Sur

Hier dan weer even een berichtje vanuit central america. Op dit moment ben ik in Coasta rica waar ik gister ben aangekomen vanuit Nicaragua.

Na mijn vorige verslag ben ik naar Honduras gegaan om dar een week te duiken. Dit was super gaaf, op de eerste dag heb ik een zeepaardje gezien iets waar ik al een tijdje naar op zoek was en iets wat ik heel graag wilde zien. Het leven op Utilla (eilandje in honduras) draait om het duiken. Er zijn super veel duikscholen en iedereen duikt omdat het erg goedkoop is. Alle duikscholen hebben ook een hoste waar je gratis kan slapen als je bij hun duikt. Op de tweede dag waren we opweg naar de eerste duik spot toen we een groep dolfijnen zagen, iederen trok zijn flippers aan en duikbrillen op en we gingen het water in. Dit was echt super gaaf de dolfijnen zwommen op 5 cm langs ons heen in het water en het was echt een super gafe ervaring om met wilde dolfijnen te zwemmen! Zo bijzonder.
De rest van de week ook nog super gafe duiken gemaakt en mooi koraal gezien, haaien, roggen octopussen en nog veel meer.

Na Honduras een 14 urige tocht naar Nicaragua in een minibusje, nou na zo n tocht ben je praktisch familie, pff wat een tocht maargoed we hebben het allemaal weer overleefd.. en toen waren we in nicaragua.
Het is fijn om in een land te zijn waar niet op elke straat hoek een gewapende man staat. En gewapend is ook echt met mitrailleurs wat in de landen waar ik hiervoor een normaal straatbeeld is.
Ook is Nicaragua het land van de schommelstoelen, nog nooit in me leven zoveel schommelstoelen gezien!

De eerste week in Nicaragua zijn we rond Leon blijven hangen. de eerste paar dagen in de stad en daarna naar de kust waar veel gesrufd wordt en er super mooie zonsondergangen te zien zijn. Heerlijk een paar dagen relaxen aan het strand. Na die dagen ben ik weer terug gegaan naar Leon om vanuit daar naar het zuiden af te reizen voor sundayfunday. Dat is een fenomeen hier in nicaragua onder de backpackers. Het is een groot feest op , verassend, zondag waarbij je van het ene zwembad naar eht andere zwembad gaat en waar dj s draaien. Het was echt een super tof feestje. Omdat het zo populair is onder de backpackers reizen veel mensen special voor de sundayfunday naar san juan del sur. Er waren dan ook veel mensen die ik al kon van andere landen en plaatsen wat erg leuk was om die weer te spreken.
Na sundayfun ben ik terug gegaan naar het noorden naar Grenada. een super leuke stad en wat me erg aan antigua doet denken. De sfeer is goed ook al kan je s nachts niet overstraat alleen overdag is dit prima.

Na grenda ben ik naar een plaatje dichtbij grenada gegaan waar en meer is in de krater van een vulkaan. Deze plek is echt prachtig het water is super helder, het hostel is relax en mooi , gratis canoe s en super lekker eten. Heb hier heerlijk een paar dagen gespendeerd wat yoga gedaan en veel gezwommen. In de hostel bij laguna de apoyo ontmoette ik een stel amerikanen en een duits meisje die me overhaalde om voor Halloween naar san juan del sur terug te reizen. Omdat we met een groep van 6 waren bedachten we dat het wel een goed idee was om een huis te huren dus ipv een hostel bedje hadden we nu een super mooi huis met woonkamer, terras en prive zwembad. Heerlijke bedden en een super toffe tijd. Het halloween feestje was ook echt top ondanks dat ik met niet helemaal top voel de afgelopen dagen.

Na dit alles ben ik verder gereisd naar een eiland genaamd Ometepe. Omdat nicaragua een stuk veiliger is kan je alles met chickenbussen bereizen. Dit zijn de lokale bussen die super goedkoop zijn. Wel worden er ongeveer 10 keer zoveel mensen in en op gepropt als normaal maargoed we klagen niet.

In Ometepe het eiland in nicaragua hebben we met een paar crossmoters gehuurd om het eiland rond te gaan. Het doel was om naar de waterval te komen helaas is dit niet gelukt. Vanwege dirtroads, wegen met alleen maar bagger en stenen , duurde het een eewigheid om er te komen. daarnaast was er ook 1 iemand op een scooter die ook nog een niet echt handig was met die scooter. Zelf zat ik het eerste stuk achterop bij een vriend op de crossmotor maar later ben i met de scooter gaan rijden. Aangezien ik al vaker dat soort wegen met een scooter heb proberen af te leggen, ging dit wel redelijk. Aangekomen bij de ingang van de waterval begon het keihard te regenen en toen moesten we nog 3 km omhoog met de motors en daarna nog 3 km wandelen dus besloten we maar om terug te keren. Wel hebben we groot deel van het eiland gezien, wat super mooi is.

Gister ben ik van Ometepe naar San jose in Costa Riac afgereisd. De sfeer is heel anders hier, veel mensen die gewoon op vakantie zijn in costa rica en de mensen in de hostels zijn veel meer gemengd. Niet alleen maar backpackers. Ook is het fijn om weer in een veilig land te zijn waar ik alleen over straat kan lopen, de andere kant van dit alles is dat het super duur is in verglijking met de andere landen waar ik ben geweest. Heb besloten om niet zo lang in costa rica te blijven en volgende week wil ik al naar panama gaan om vanuit daar de boot naar colombia te nemen. VAnuit Colombia vlieg ik naar Aruba om daar nog even een weekje te zijn en dan terug naar huis. Voor het eerst heb ik ook het wel zin om terug naar Nederland te gaan, ook al is het daar super koud..

Maar voor nu heb ik nog heerlijk 1,5 maand te gaan!

Veel Lief Mariska

  • 04 November 2014 - 20:36

    Danielle:

    Leuk dushi! Ik kan niet zeggen dat ik niet jaloers ben. Had je graag gejoined in Aruba maar nu naar Bali. Ook zwaar;-) hoop dat je je weer helemaal goed voelt inmiddels. Geniet er nog maar even van! Dikke pakkerd vanuit koud en nat en niet meer zo heel k*t Nederland (alles went;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 42482

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 22 December 2014

Backpacken Midden Amerika

25 Augustus 2013 - 01 September 2014

One Happy Island Aruba!

30 September 2010 - 23 Februari 2011

Down Under

29 Januari 2008 - 08 Juli 2008

Stage Botswana

Landen bezocht: