Zon, zee en strand - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Mariska Nieuweboer - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand

Blijf op de hoogte en volg Mariska

12 September 2013 | Aruba, Oranjestad

Hallo Allemaal,

Het is nu alweer ruim 2 weken dat ik hier op dit heerlijke eiland zit! En wat heb ik ontzettend veel dingen gedaan een meegemaakt voor me gevoel.

Via mailcontact had het ziekenhuis beloofd dat ik opgehaald zou worden door de chauffeur van het ziekenhuis en dat die ook mijn voorlopige verblijfsvergunning bij zich had zodat die gestempeld kon worden bij de douane...helaas bleek dat allemaal niet zo soepeltjes te lopen. De chauffeur stond er wel zij de meneer van de douane maar met alleen maar een verblijfvergunning voor iemand anders wel werd ik door de douane heen gelaten en kon ik later terug komen voor mijn stempels. In plaats van dat de chauffeur, die weet dat ik ook van het ziekenhuis ben, even op me wacht is hij al weg gegaan toen die andere persoon er was. Dus stond ik daar. Uiteindelijk iemand aangesproken die het zieknhuis heeft gebeld en puntje bij paaltje .. ik kon zelf een taxi regelen. Gelukkig wist ik waar ik heen moest.
Het appartement waar ik zit is echt prima, ruime kamer, zwembad en gezellige mensen. De avond van de aankomst was ik meteen al met wat mensen op stap gegaan om ze een beetje door me jetleg heen te komen.

De volgende dag naar het ziekenhuis gegaan waar ik allemaal papieren kreeg en heel veel dingen moest regelen dus ik was wel blij dat ik nog een week vrij was voor ik kon beginnen.
Uiteindelijk na 2 extra ritjes naar het vliegveld ook me stempels op me verblijfsvergunning gekregen.
Ook heb ik meteen de tweede dag een huur auto geregeld. Echt een ontzettende ouwe bak maar goedkoop is ie wel. Na deze maand wil ik dan een auto kopen maar ik vond het wel fijn als dat niet meteen moest.

In de eerste week veel naar feestjes geweest, heel veel mensen ontmoet. Ook veel mensen die alweer snel weg gingen of gaan. Dat is het nadeel in dit appartementen complex dat er veel mensen zijn die maar 1 maand hier blijven en dan weer weg gaan. Daarom ben ik nu opzoek naar iets anders maar dat gaat nog niet zo makkelijk als gedacht... maargoed dat komt wel goed.

Vorige week waren we met een partybus op stap. Er ging iemand weg die 8 maanden hier had gezeten en die had zo n partybus afgehuurd en drank in geslagen en voor 40 gulden had je dan de hele avond drank en muziek en ging je heel aruba over met die bus.
Helaas vertrok de bus ruim een uur later dan gepland en dat betekende dat we pas rond 2 uur terug waren en 60 % van de mensen moest weer een dagdienst werken dus dat was wel even doorbijten.

Op het werk begint het nu een beetje te wennen. Sommige dingen zijn hier heel goed geregeld, beter dan in nl en andere dingen zijn heel anders dan in nl. De eerste 2 weken zijn inwerk weken dus is het zowieso rustig aan doen. Daarbij was de afdeling ook nog eens super rustig en dan zijn de dagen wel heel erg lang. Wel heb je dan weer meer tijd om je papiamento te leren. Gelijk de eerste werkdag kon ik beginnen met me cursus papiamento en die duurt 13 weken.Ik ben erg benieuwd hoe goed mijn papiamento dan is...

Afgelopen weekend was er hier op aruba het electric festival met oa dj chuckie, slash en nog veel meer dj s. Hier ben ik 2 avond heen geweest en was super gezellig. Ik had voor 1 avond een kaartje gekocht maar de 2de avond ben ik samen met nog iemand binnen gekomen zonder te betalen door een foto te maken van een kaartje van iemand anders in de groep dus dat was echt heeel relax.
De zondag heel veel bij geslapen en s avonds zonsondergang gezien en lekker uit eten geweest.

De komende weken moet ik even een auto en een huis gaan regelen en wil ik eigenlijk ook met kickbox lessen starten dus genoeg te doen en te regelen. Ook is er hier elk weekend wel een feestje en bevalt het leven me hier uitstekend!
Tot het volgende verslag!

Veel liefs en ayo Mariska

  • 13 September 2013 - 18:35

    Mirjam:

    Maris!

    Wat klinkt dat allemaal super :) Grappig dat er sommige dingen zelfs beter geregeld zijn dan hier.
    Fijn weekend!
    xx

  • 15 September 2013 - 18:42

    Peter En Ans Beets, Zuidoostbeemster:

    Hoi Mariska,

    klinkt allemaal heeeel gaaf (en relaxed) hoor! Enne... altijd lekker weer daar, beter dan hier, harde wind en regen.
    Geniet maar lekker en werk ze!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 42486

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 22 December 2014

Backpacken Midden Amerika

25 Augustus 2013 - 01 September 2014

One Happy Island Aruba!

30 September 2010 - 23 Februari 2011

Down Under

29 Januari 2008 - 08 Juli 2008

Stage Botswana

Landen bezocht: